איילת שקד באולטימטום למשפחת המחבל: "עליכם לצאת מישראל בתוך 7 ימים"

שרת הפנים שלחה הודעות למשפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב לפני כ-6 שנים כי הם צריכים לעזוב את ביתם בשבוע הקרוב: " אם הם לא יעשו כן - הם יגורשו בכח בעוד כשבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 16:49 ג בתשרי התשפג

איילת שקד באולטימטום למשפחת המחבל: "עליכם לצאת מישראל בתוך 7 ימים"
איילת שקד, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שרת הפנים איילת שקד פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בבקשה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בינואר 2017, פאדי אל-קנבר, בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, זאת לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם לאחר אישור בית הדין לעררים. כמה שעות לאחר מכן, הוציאה שקד הודעות לבני משפחת המחבל שמעמדם נשלל שעליהם לעזוב את ביתם בירושלים בשבוע הקרוב. כמו כן, הודיעה שרת הפנים לשר לביטחון הפנים להכין כוחות שיטור לביצוע גירוש בכוח באם הם לא יעזבו בכוחות עצמם עד לתאריך 06.10.22.

"בצעד תקדימי הודעתי למשפחות המחבל שרצח ארבעה חיילי צה"ל בטיילת ארמון הנציב שעליהם לעזוב את ביתם. אם הם לא יעשו כן - הם יגורשו בכח בעוד כשבוע. זה צעד התרעתי חשוב שנועד למנוע את הפיגוע הבא. אני כשרת פנים משתמשת בכל הכלים העומדים לרשותי כדי להגן על אזרחי ישראל. התחלנו בשלילת המעמד ולאחר שבית הדין לעררים אישר זאת אני עוברת לגירוש", אמרה שרת הפנים.

צילום: ללא

"דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף"

שקד כתבה לבר-לב כי לשבעת בני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל וככל שהם נמצאים בשטחה, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל. "בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם באופן מידי על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין - להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים".

"בתקופה ביטחונית מתוחה זו, דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף, שכן מחובתנו כלפי אזרחי מדינת ישראל היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגן על הציבור פני הטרור הרצחני שמאיים להרים את ראשו".

צילום: Sebi Berens/Flash90

עוד ציינה שקד כי האחריות הביצועית על הרחקת שוהים שלא כדין תושבי יהודה ושומרון מונחת על כתפי משטרת ישראל ומשמר הגבול, "על כן, אני פונה אליך בתור השר האמון על כוחות הביטחון על מנת שתפעל לגרש את קרובי המשפחה של המחבל באופן מידי וכן כי תעדכן אותי על ביצוע ההחלטה בפועל".

שקד: "ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן"

שרת הפנים, איילת שקד: "אני פועלת לגירוש משפחות מחבלים. אחרי ששללתי את מעמדן, כעת אני ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן. זו חובתי כשרת פנים בממשלת ישראל, להמשיך להילחם עבור המשפחות השכולות ועבור יקיריהן ששילמו את המחיר הכבד של הטרור. מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה והגיע זמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה".