צפו שריפות ענק בצפון ובהרי ירושלים: עשרות צוותי כיבוי הוזנקו למוקדים

19 צוותי כיבוי פועלים כדי להשיג שליטה על האש בשריפה שפרצה ליד צוק מנרה, כנראה כתוצאה מרשלנות של מטיילים | בשריפת קוצים סמוך לשער הגיא הוזנקו 29 צוותי כיבוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 16:29 ג בתשרי התשפג

שריפות ענק בצפון ובהרי ירושלים: עשרות צוותי כיבוי הוזנקו למוקדים
צילום: כבאות צפון

צוותי כיבוי פועלים משעות הצהריים בכמה שריפות ברחבי הארץ. בשריפה ליד קיבוץ מנרה שבצפון, הוזנקו 19 צוותי כיבוי, צוותי קק״ל, רט״ג, המועצה האזורית גליל עליון ו-8 מטוסים מטייסת הכיבוי ׳אלעד׳ כדי להשתלט על האש. מטיילים רבים מהאזור פונו, וכנראה השריפה פרצה כתוצאה מרשלנות של מטיילים. נכון לשעה זו, לא קיימת סכנה לבתים הסמוכים.

צילום: כב"ה צפון

במחוז צפון של כבאות והצלה אמרו כי "מדובר על שריפה נרחבת מאוד שנעה במספר חזיתות.מטוסי הכיבוי ולוחמי האש מבצעים פעולות הגנה על היישוב מנרה. מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס, הכריז על ״מכת אש״ מחוזית - ריכוז מאמץ של צוותי הכיבוי לטובת האירוע".

צילום: כב"ה צפון

קצין אג״מ מחוז צפון, טפסר משנה יריב אלבז סיפר: "אנחנו בשעות האחרונות פועלים בשתי כגזרות נרחבות בגליל העליון, יש חזית אש שמאיימת על היישוב מנרה וחזית שנייה על קריית שמונה, בשטח פועלים קרוב ל-25 צוותי כיבוי ו-8 מטוסי כיבוי. במחוז הצפוני נערך גיוס נרחב של כלל לוחמי האש ובתוך כך גם יחידות הינש"פ המחוזי, התנסות שנייה בכיבוי שריפות נרחבות המאפיינות את העונה".

זמן קצר לאחר מכן, התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה ירושלים על שריפת קוצים בין לטרון לשער הגיא, סמוך למסילת ציון. 29 צוותי כיבוי, שבעה מטוסי כיבוי ומסוק מיחידת הכיבוי האווירית הוזנקו למקום וכן צוותי תגבור ממחוזות אחרים.