האקדמיה ללשון מפתיעה: אם אתם מתחת לגיל 25 אתם כנראה נופלים בזה

באקדמיה ללשון העברית זועמים על הטעות של הצעירים שחוזרת שוב ושוב: שימו לב שאתם לא נופלים בזה גם, "לפעמים נדמה שאנשים מתחת לגיל 25 כבר לא מכירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 14:08 ג בתשרי התשפג

האקדמיה ללשון מפתיעה: אם אתם מתחת לגיל 25 אתם כנראה נופלים בזה
מסיבה, צילום: שאטרסטוק

באקדמיה ללשון העברית החליטו להפסיק לשתוק ולתקן את הצעירים שחוזרים על אותה טעותכל פעם כשהם מתחילים מסיבה, בפוסט שפרסמו ברשתות החברתיות ביקשו אנשי האקדמיה, "מתחילים שנה עברית חדשה בהבטחה עברית ראשונה: מעתה והלאה נקפיד על כבודו של כל חיריק".

באקדמיה הוסיפו ציטוט של עלי מוהר: "לפעמים נדמה שאנשים מתחת לגיל 25 כבר לא מכירים בכלל את החיריק; הם אומרים 'הֶרגשתי', 'הֶתחלתי', 'הֶמלצתי' – הכול בסֶגול. כאילו אין חיריק בעולם. כאילו לא היה כלל. כאילו אין בכלל בניין ששמו הִפעיל", והסבירו: אנחנו מזכירים: שמו התקני של הבניין הוא הִפעיל ולא "הֶפעיל", והתנועה הרגילה שלו בעבר היא חיריק: הִרגשתי, הִתחלתי, הִמלצתי – ולא "הֶרגשתי", "הֶתחלתי", "הֶמלצתי"! שתפו בכל הכוח והחזירו את החיריק לבניין הִפעיל".

הנשיא החדש של האקדמיה ללשון העברית: סרוג תושב פסגות

לאחר כשלושה עשורים באקדמיה ללשון העברית פרש פרופסור משה בר־אשר מתפקידו כנשיא המוסד.  בבחירות שקיימה מליאת האקדמיה ללשון העברית בימים אלה, נבחר הנשיא החדש - פרופסור אהרן ממן, ששימש עד עתה סגן הנשיא. לסגן הנשיא החדש בחרה מליאת האקדמיה את פרופ' יוסף עופר.

הנשיא החדש של האקדמיה, אהרן ממן, נולד במרוקו בשנת תש"ח (1947) ועלה לארץ עם משפחתו בשנת תשכ"ד (1964). ממן למד באוניברסיטה העברית בחוג ללשון העברית ובחוג לשפה ולספרות ערבית, ובשנת תשמ"ד (1984) הגיש את עבודת הדוקטור שלו. הוא פרופ' אמריטוס  בחוג ללשון העברית באוניברסיטה העברית בירושלים, הוא כיהן כראש החוג ואף עמד בראש המכון למדעי היהדות באוניברסיטה. פרופ' ממן היה ראש מכון בן־צבי לחקר קהילות ישראל במזרח וניהל את המרכז לחקר מסורות קהילות ישראל ואת מפעל ספרות חוכמת הלשון העברית.