חילופי אש בג'נין, צה"ל חיסל את אחיו של המחבל מדיזינגוף

צה"ל מכתר את בית משפחתו של המחבל מהפיגוע בדיזינגוף רעד חזאם. אחיו של המחבל ועוד מחבל ששהה איתו בבית, חוסלו. במהלך פעילות הכוחות נפתחה לעברם אש מחמושים שהגיעו לאיזור, אחד החמושים חוסל על ידי צלף צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 10:05 ג בתשרי התשפג

חילופי אש בג'נין, צה"ל חיסל את אחיו של המחבל מדיזינגוף
חיילים בפעילות הלילה, צילום: דובר צה"ל

חילופי אש בג'נין. חילופי אש בין צה"ל ומחבלים פלשתינים במהלך פעילות של צה"ל בג'נין במהלכה מכתר צה"ל את ביתו של אחיו של המחבל מרחוב דיזינגוף, ראאד חזאם . על פי הדיווח אחיו של המחבל, ועוד חמוש ששהה איתו במבנה חוסלו, ועוד מספר מחבלים נפגעו מירי של כוחות צה"ל. אחד המחבלים תועד יורה על הכוחות ומחוסל מפגיעה ישירה של צלף.

אחד המחבלים - אחיו של המחבל מדיזינגוף

בפעילות משותפת של משמר הגבול, שב״כ וצה״ל למעצרם של רחמאן חאזם, תושב  ג׳נין, אחיו של ראעד חאזם, המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב בו נרצחו שלושה אזרחים ושל מחמד אלונה, תושב ענזה במוצאו שהתגורר לאחרונה בג׳נין. השניים היו מעורבים במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג׳למה (13/9) וכן עלו בכוונות לפיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה.

נשק שנתפס על אחד המבוקשים

נשק שנתפס על אחד המבוקשים צילום: קרדיט צילום: דוברות המשטרה

במסגרת ניסיון המעצר נפתחה אש ופוצץ מטען רב עוצמה לעבר מסתערבי מג"ב ובחילופי האש נהרגו חאזם ואלונה. במקום נתפסו מספר אמצעי לחימה.במהלך פעילות הכוחות נפתחה לעברם אש מחמושים שהגיעו לאיזור. הכוחות השיבו באש לעבר היורים וזוהו פגיעות בחמושים. 

הפיגוע בדיזנגוף

כזכור, בפיגוע ברחוב דיזינגוף ביצע המחבל ירי לעבר פאב 'אילקה בר' ולאזרחים שחלפו ברחוב. בפיגוע נרצחו איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן ז"ל ונפצעו עוד כ-15 אזרחים. המחבל שברח ליפו תכנן להמשיך את מסע ההרג, אך לפנות בוקר חוסל כשנתקל בלוחמים מהיחידה המבצעית של השב"כ.