בחירות 2022

"אם לא נשיג 61 מנדטים לגוש": ח"כים בליכוד חושבים על היום שאחרי הבחירות

בליכוד עושים מאמץ להקמת ממשלת ימין שתחזיק ארבע שנים, אולם בכירים במפלגה לא לוקחים סיכונים ופועלים לסיכול ממשלה בה בני גנץ משמש כראש ממשלה ראשון ברוטציה, "במידה והאפשרות תעלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 07:37 ג בתשרי התשפג

"אם לא נשיג 61 מנדטים לגוש": ח"כים בליכוד חושבים על היום שאחרי הבחירות
הליכוד | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד פחות מחמישה שבועות, ב-1 בנובמבר, ייגשו אזרחי ישראל לקלפי בפעם החמישית בשלוש השנים וחצי האחרונות. במפלגת הליכוד יצאו בקמפיין "4=1+1", בכדי להביא את המפלגה להקמת ממשלה יציבה שתמלא את ימיה. אלא שבכירים במפלגה חושבים גם על מצב בו בליכוד לא יצליחו להקים ממשלת ימין.

ב"ישראל היום" פורסם הבוקר (ד') כי אם הליכוד לא יצליח להביא 61 מנדטים, ובמצב בו האפשרות תעלה, חברי כנסת בליכוד יפעלו לסכל ממשלה של הליכוד בה גנץ ישמש ראש ממשלה ראשון ברוטציה עם בנימין נתניהו.

"במידה ונתניהו ייתן לגנץ להיות ראשון ברוטציה, זה יפרק את הברית של הליכוד והחרדים ולמעשה יכשיר את גנץ למועמד שהחרדים יכולים ללכת איתו גם בעתיד ללא הליכוד. מי שיינזק מזה הם בעיקר אותן דמויות בליכוד שטוענות לכתר ביום שאחרי נתניהו", הסבירו חברי כנסת בליכוד.

שיקלי: "אגבה כל החלטה של נתניהו בנושא"

לפני כשבועיים, מספר 14 החדש ברשימת הליכוד, עמיחי שיקלי, אמר בראיון לעיתונאי אמיר אטינגר, כי לא יתנגד לממשלה שבה נתניהו ייתן לגנץ להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה אם לא יושגו 61 המנדטים המיוחלים: "אגבה כל החלטה של נתניהו בנושא. השאיפה שלי שזה לא יקרה. הליכוד זו התנועה הגדולה, וצריך לעקור את התופעה של ראש ממשלה עם מעט מנדטים וראש ממשלה חליפי".

על כך שבליכוד לא תמיד מציגים מדיניות ימנית הוא אמר: "אהפוך כל אבן כדי לוודא שכשהליכוד אומר ימין הוא יעשה ימין. היו לליכוד הישגים משמעותיים בנושאים האלה, ואני מאמין שנביא הישגים אדירים בממשלה הקרובה והיציבה לארבע שנים שהליכוד יקים".