שיקלי לא שולל רוטציה בין נתניהו לגנץ: "אגבה כל החלטה של נתניהו בנושא"

הפורש מימינה ששוריין בליכוד, אומר כי יכבד כל החלטה של ראש הממשלה לשעבר בכל הקשור לרוטציה עם יו"ר המחנה הממלכתי | על מערכת המשפט: "צריך לעשות רפורמות משמעותיות במערכת" | על יו"ר עוצמה יהודית: "שותף לגיטימי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/22 14:15 כ באלול התשפב

שיקלי לא שולל רוטציה בין נתניהו לגנץ: "אגבה כל החלטה של נתניהו בנושא"
שיקלי ונתניהו , צילום: Flash90

46 ימים נותרו לבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיערכו בראשון בנובמבר. אתמול הגישה מפלגת הליכוד את רשימת המועמדים שלה לוועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט יצחק עמית, ומי שהוצב במקום ה-14 הוא הפורש מימינה, עמיחי שיקלי.

"לא עלה על השולחן עניין השריון אף פעם לפני הפשרה במחוזי"

בראיון שנערך עמו ופורסם היום (ו') ב"ישראל היום", התייחס שיקלי לשריון לו זכה מיו"ר הליכוד בנימים נתניהו: "שמתי לנגד עיני מטרה אחת ברורה וחדה - איפה אני יכול לתרום בצורה המרבית להבטחת הניצחון של המחנה הלאומי בבחירות הקרובות".

בסופו של דבר החליט שיקלי שלא ללכת לכיוון מגזרי, "אלא לאותו ציבור שקיבלתי ממנו כל כך הרבה חום ואהבה בשנה האחרונה, וזה עם ישראל במובן היותר רחב. לכן חשבתי שלטווח הארוך נכון ללכת לליכוד גם אם במסגרת פוליטית של חמישה מנדטים היה אפשר לבוא יותר חזקים בטווח הקצר, ההחלטה לקשור את גורלי לליכוד נראתה לי יותר נכונה לטווח הארוך".

שיקלי הסביר לכתב אמיר אטינגר כי בשום שלב נתניהו לא ביקש ממנו להקים או לא להקים מפלגה. "נועצתי איתו ושיתפתי אותו במחשבות שלי אבל ההחלטה היתה שלי בלבד. לא עלה על השולחן עניין השריון אף פעם לפני הפשרה במחוזי".

על כך שבליכוד לא תמיד מציגים מדיניות ימנית הוא אמר: "אהפוך כל אבן כדי לוודא שכשהליכוד אומר ימין הוא יעשה ימין. היו לליכוד הישגים משמעותיים בנושאים האלה, ואני מאמין שנביא הישגים אדירים בממשלה הקרובה והיציבה לארבע שנים שהליכוד יקים".

מספר 14 החדש ברשימת הליכוד אומר כי לא יתנגד לממשלה שבה נתניהו ייתן לגנץ להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה אם לא יושגו 61 המנדטים המיוחלים: "אגבה כל החלטה של נתניהו בנושא. השאיפה שלי שזה לא יקרה. הליכוד זו התנועה הגדולה, וצריך לעקור את התופעה של ראש ממשלה עם מעט מנדטים וראש ממשלה חליפי".

נתניהו וגנץ

נתניהו וגנץ | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"היועמ"ש הוא אינו שומר סף של אינטרס ציבורי"

שיקלי השיב לשאלה מה צריך לעשות במערכת המשפט: "צריך לעשות רפורמות משמעותיות במערכת. צריך להוביל מדיניות של עונשי מינימום. אני חושב שתפקידו של יועץ משפטי לממשלה זה חד וחלק לסייע לממשלה ולעומד בראשה לממש את מדיניותה בהתאם לחוק. זו הגדרת התפקיד. היועמ"ש הוא אינו שומר סף של אינטרס ציבורי, מי ששומר סף של האינטרס הציבורי הם הנבחרים על ידי העם שנבחרו כדי לקדם מדיניות.

"בנוסף, השילוב שבין תובע כללי לבין יועץ משפטי יצר מצב שהוא בעייתי מאוד. למעשה היועמ"ש מחזיק סוג של אקדח וזה מייצר מערכת יחסים לא בריאה. נכון להפריד את התפקידים, זה יחזק את מערכת המשפט".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה | צילום: נתן ווייל, לע"מ

"לא שמעתי ממנו שום אמירה גזענית"

לקראת סיום הריאיון נשאל שיקלי האם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הוא שותף ראוי. "בן גביר הוא חד וחלק שותף לגיטימי. הוא עשה תהליך משמעותי בשנים האחרונות. לא שמעתי ממנו שום אמירה גזענית, בשונה מרצח האופי שעושים לו. אני לא תמיד מתחבר לסגנון ולאמירות ולפתרונות שהוא מציע. מבחינת שר, אני לא רואה שום בעיה. הדה-לגיטימציה שעושים לו נועדה להלבין את הברית שלפיד רוצה לכרות עם הרשימה המשותפת".

על עידית סילמן אמר, כי בניגוד לאיילת שקד היא ידעה בזמן אמת לעשות מעשה ששינה את כיוון התנועה, "אני חושב שהיא הוכיחה במעשה הזה את המחויבות שלה למחנה הלאומי".

(נתניהו: שיקלי לא פרש מהימין. "ימינה" פרשו מהימין)