חג תחת אש דיווח: מל"טים מתאבדים נורו על יהודים באומן

למרות אזהרות המסע, אלפי חסידים העבירו את החג באומן שבאוקראינה, על פי דיווחים כוחות רוסיים ירו מל"טים מתאבדים לעבר המתפללים במטרה לפגוע באזרחים ישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/22 20:39 ב בתשרי התשפג

דיווח: מל"טים מתאבדים נורו על יהודים באומן
אומן בערב ראש השנה, צילום: Flash90

אלפי המתפללים שהגיעו לציין את ראש השנה בעיר אומן שבאוקראינה, היו תחת סכנה כבדה, כך מדווחים כלי תקשורת באירופה, על פי הדיווחים כוחות רוסיים כיוונו מל"טים מתאבדים תוצרת איראן לעבר המתפללים היהודיים שהגיעו לישראל, כוחות צבא אוקראינה יירטו כעשרה מל"טים ולמתפללים שלום.  

עם צאת החג פרסם דובר משרד החוץ הישראלי הודעה חריגה נגד רוסיה וכתב, "ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, ולא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה".

אלפי חסידים ציינו את ראש השנה באומן שבאוקראינה, למרות אזהרות המסע. אור יהודה קלר, חסיד ברסלב שכבר הספיק להגיע בתחילת שבוע שעבר לעיר, סיפר לאתר כיפה על ההחלטה שלו לנסוע לאומן. "לא היה לי בכלל התלבטות אם להגיע", אמר קלר, "הייתי גם בחג השבועות האחרון וראיתי שבאמת אין כלום באומן. אנשים שקרובים אליי הגיבו תגובות מגוונות, אבא שלי שמח לשמוע וכן גם חלק מהחברים. אבל היו גם שניסו לשכנע אותי לוותר ולא לנסוע השנה".

קלר הוסיף: "הרחובות באומן השנה יחסית רגועים, מרגישים שיש פחות אנשים בשונה מבשנים עברו, אבל כנראה שיגיעו עוד אנשים. אנחנו אמנם לא מרגישים פה בכלל את המלחמה, אבל כן יש יותר שוטרים עם נשקים שבודקים כל הזמן אנשים וזה לא נעים. בתוך ה-'ציון' (מתחם הקבר של רבי נחמן) האווירה טובה ומרוממת עם תפילה ואהבה".