הסקר שמוכיח: לפיד הציג נתון שגוי באו"ם

ראש הממשלה טען כי רוב מהישראלים תומך בפתרון שתי המדינות, אך סקר שפורסם בערוץ 12 מגלה כי הנתון שהציג לפיד רחוק מלהיות נכון | וכמה באמת תומכים בהקמת מדינה פלשתינית?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 22/09/22 21:47 כו באלול התשפב

הסקר שמוכיח: לפיד הציג נתון שגוי באו"ם
לפיד נואם באו"ם, צילום: אבי אוחיון /לע"מ

על רקע נאומו של ראש הממשלה לפיד בעצרת הכללית של האו"ם הערב (ה') ובו הוא הצהיר כי רוב הישראלים תומכים בפתרון שתי המדינות, סקר של מנו גבע בחדשות 12 מוכיח כי לפיד הציג נתון שגוי. על פי הסקר, רק 28% מהישראלים עומדים לצד לפיד ותומכים בפתרון שתי המדינות. לעומתם, כמעט חצי השיבו כי הם מתנגדים לפתרון שתי המדינות, ו-23% השיבו כי אינם יודעים.

לפיד מציג את הנתון השגוי

כזכור, לפיד אמר בעצרת האו"ם: "הסכם עם הפלשתינים, המבוסס על חזון שתי מדינות לשני עמים - הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל, לכלכלה הישראלית ולעתיד ילדינו. השלום אינו פשרה, היא ההחלטה האמיצה ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב".

יצחק רבין ז"ל

יצחק רבין ז"ל. פתרון שתי המדינות קם לתחיה | צילום: shutterstock

והציג את הנתון השגוי: "למרות כל המכשולים, גם היום רוב גדול של הישראלים תומכים בחזון פתרון שתי המדינות. אני אחד מהם. יש לנו רק תנאי אחד: שהמדינה הפלשתינית העתידית תהיה שוחרת שלום. שהיא לא תהפוך לבסיס טרור נוסף ממנו מאיימים על שלומה וקיומה של ישראל. שיהיה לנו את היכולת להגן על ביטחון אזרחי ישראל, בכל רגע".

מתקפה בימין על לפיד

אחרי הנאום פרסם נתניהו סרטון משלו ובו הוא כינה את הנאום של לפיד חלש, תבוסתני ומרכין ראש. במפלגת הציונות הדתית הכינו סרטון מיוחד ובו חיברו בין הנאום של לפיד לתקופת אוסלו, וסמוטריץ' תקף: "המשמעות של נאום לפיד באו"ם היא חזרה לימי אוסלו הארורים. מילים גבוהות ונעימות לאוזן שעוטפות כניעה מבישה לטרור וחתירה לחלוקת הארץ, מסירת שטחים וגירוש רבבות יהודים מבתיהם. אסור לתת לזה לקרות".