יבגני זרובינסקי מאיים על גנץ בתביעת ענק: "אתם חושבים שזה שכונה?"

במפלגת המחנה הממלכתי עשו שימוש בתמונתו של אושיית הרשת, שמצידו איים בתביעת על סך מיליון שקלים: "השימוש בשמו ובתמונתו של מרשינו נעשה תוך עשיית עושר ולא במשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 17:34 כו באלול התשפב

יבגני זרובינסקי מאיים על גנץ בתביעת ענק: "אתם חושבים שזה שכונה?"
הקמפיין של גנץ, צילום: Yossi Aloni/Flash90

אחרי שמפלגת המחנה הממלכתי השתמשה בתמונתו של יבגני זרובינסקי בפרסום מטעמה, אושיית הרשת לא נשאר חייב ומשיב במכתב תביעה. "התמונה בה עשיתם שימוש פורסמה בדף האינסטגרם העסקי של מרשינו, מדובר בשימוש לא כדין תוך פגיעה בקניינו של מרשינו ובניגוד לחוק זכות יוצרים".

עשיית שימוש בתדמיתו אשר עמל עליה משך שנים

במגתב נטען כי הפרסום פוגע בשמו של זרובינסקי ונועד לגרוף הון פוליטי על גבו. "השימוש בשמו ובתמונתו של מרשינו נעשה תוך עשיית עושר ולא במשפט על חשבון מרשינו, עת בחרתם לעשות שימוש מסחרי-פוליטי בדמות מרשינו ובשמו הטוב על מנת לקדם את קמפיין מפלגתכם ברשתות החברתיות".

"מרשינו כאישיות ציבורית, כמו גם אזרח מן השורה, קנויה לו זכות למנוע עשיית שימוש בתדמיתו אשר עמל עליה משך שנים – ולא לתייגו פוליטית ומסחרית על מנת לקדם את קמפיין מפלגתכם לצרכי הפקת רווחים מסחריים-פוליטיים ו/או העברת מסרים על ידי מפלגתכם", כך על פי המכתב.

ברשתות החברתיות כתב זרובינסקי עצמו: "המחנה הממלכתי היקרים, יש לכם 24 שעות למחוק את שמי ותמונתי מפרסומי הקמפיין שלכם או שתשלמו מיליון שקל. אתם חושבים שזו שכונה פה?".