גנץ מושיט יד: "נציע סיוע הומניטארי לאזרחים, הם אינם האויב "

שר הביטחון בני גנץ נאם היום בכנס בקצרין והזהיר את איראן מהמשך חימוש אנשיה בסוריה. על איומי חיזבאללה בנוגע לאסדת הגז לבנון אמר גנץ: "מדינת ישראל לא תקבל תכתיבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/22 19:18 כה באלול התשפב

גנץ מושיט יד: "נציע סיוע הומניטארי לאזרחים, הם אינם האויב "
גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע המחלוקת מול לבנון בנוגע לאסדת הגז 'כריש' ואיומי חיזבאללה, נאם היום (ד') שר הביטחון בני גנץ בטקס לחניכת פרויקט "אודם" בהיכל התרבות בקצרין והגיב לנושאים לנושאים הבוערים בגבול הצפון: ההתעצמות האיראנית בסוריה והמחלוקות עם לבנון.

גנץ הבהיר כי מדינת ישראל לא תקבל תכתיבים בנוגע לחופש הפעולה שלה וגם לא בנוגע להפקת הגז ממאגר 'כריש': "מדינת ישראל לא קיבלה ולא תקבל תכתיבים לא מאיראן, לא משלוחיה ולא מארגוני טרור. זה נכון לגבי הפקת הגז מאסדת כריש שתחל במועדה, זה נכון לגבי חופש הפעולה שלנו מול כל איום על אזרחי ישראל שמתפתח בגבול, ומעבר לו".

אזרחי לבנון ישלמו את המחיר

גנץ התייחס גם לתלות הלבנונית בסיוע האיראני ואמר: "איראן באמצעות חיזבאללה, מנסה לקנות את לבנון על ידי אספקת דלק, תיקון מערכת החשמל ובניית תחנות כוח. תלות אנרגטית של לבנון באיראן, יכולה להביא בסופו של יום להקמת בסיסים איראנים על אדמת לבנון ולערעור היציבות האזורית ואזרחי לבנון הם אלו שישלמו את המחיר". למרות זאת גנץ לא פסל שיתופי פעולה ואמר: "נמשיך להושיט יד להסכמים שיסייעו לשגשוג האזור, ולהציע סיוע הומניטארי לאזרחים. הם אינם האויב". 

רב אלוף אביב כוכבי

רב אלוף אביב כוכבי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גם כוכבי הגיב למצב בסוריה

על המצב בסוריה אמר גנץ: "איראן מנסה לחמש את שלוחיה בסוריה בנשק שפוגע בה והופך אותה למדינת טרור ואזרחי סוריה הם אלו שמשלמים את המחיר". גם הרמטכ"ל כוכבי הגיב בנושא בעת ביקורו בצרפת ואמר: "אנו פועלים ביתר שאת כנגד התבססות איראן במזרח התיכון. הניסיונות לפגוע במדינת ישראל, בכל זירה, יתקלו בתגובה חריפה או ביוזמה מקדימה".