במשרד החוץ מאיימים: "לא נטיס את הקלפיות לחו"ל"

בחודשים האחרונים עובדי משרד החוץ נוקטים בעיצומים על רקע טענותיהם על הסכמי שכר והתנאים הגרועים בהם הם נאלצים לעבוד. היום החליטו עובדי המשרד לנקוט באיום חדש: לא נטיס את הקלפיות לנציגויות ישראל בעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/22 16:58 כה באלול התשפב

במשרד החוץ מאיימים: "לא נטיס את הקלפיות לחו"ל"
הקלפיות, לא יגיעו לחו"ל?, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כבר כמה חודשים שעובדי משרד החוץ נוקטים בעיצומים על רקע מה שהם מכנים 'פגיעה קשה שנגרמת לעובדים'. היום (ד') איימו בוועד עובדי המשרד כי לא יטיסו את הקלפיות לנציגויות ישראל בחו"ל לקראת הבחירות הקרובות עקב הסחבת לטענתם שנוקטים מולם ואף מאשימים את ראש הממשלה יאיר לפיד.

פגיעה קשה בזכויות שליחי המשרד לחו"ל

המועד האחרון לשליחת הקלפיות הם ב-28 לספטמבר, יום רביעי הבא. אם עד אז לא יישלחו הקלפיות לקונסוליות הישראליות ברחבי העולם, יהיה חשש אמיתי שנציגי המדינה בחו"ל לא יוכלו לבחור כדין בבחירות הקרובות. במקרה כזה וועדת הבחירות המרכזית תצטרך למצוא פתרונות.

הביקורות של וועד העובדים כלפי ראש הממשלה לפיד החלו עוד בתקופתו כשר החוץ, כשהעובדים טענו לפגיעה קשה בזכויות השליחים בחו"ל: הפחתת תוספות שכר בגין סיכון ביטחוני, ביקורי משפחה בישראל ולימודי שפה זרה לילדי העובדים, שנדרשים להתאקלם בעיר זרה בשל שליחות אם או אב המשפחה.

לפיד

לפיד. עיצומים במשרד החוץ. צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

פגיעה בסיפוק הדרכונים

העיצומים גורמים לנזק רב בשירות מערך החוץ של המשרד וגם בביקורים רשמיים של גורמים ישראליים ששובשו או בוטלו. גם אזרחים נפגעים כששירותים חשובים של המשרד כמו עיכובים משמעותיים בהספקת הדרכונים ועוד שלל שירותים שניתנים על ידי הקונסוליות הישראליות ברחבי העולם.