למרות האזהרה של משרד החוץ: חבר הכנסת מהליכוד ביקר באומן

ניר ברקת ערך ביקור חשאי ונפגש עם המושל המקומי כדי לדון עימו על ההיערכות לקראת הגעתם של החסידים לראש השנה באומן, למרות אזהרת המסע של משרד החוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/22 10:36 יג באלול התשפב

למרות האזהרה של משרד החוץ: חבר הכנסת מהליכוד ביקר באומן
ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בשל המלחמה והקרבות הפעילים בין כוחות רוסיה לכוחות אוקראינה, משרד החוץ חידד בשבוע שעבר את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקרא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה. למרות אזהרת המסע, חבר הכנסת מהליכוד, ניר ברקת נסע לאומן שבלב חזית המלחמה.

במהלך הביקור החשאי שהוא קיים בימים האלה, נפגש חבר הכנסת מהליכוד עם מושל העיר ושוחח עימו על ההיערכות לקראת ראש השנה באומן בצל המלחמה, כשהוא מלווה באבטחה כבדה. בנוסף ברקת ניצל את ההזדמנות כדי להתפלל בקברו של רבי נחמן. כך על פי פרסום של העיתונאי ישראל כהן.

אומן, ארכיון

אומן, ארכיון צילום: shutterstock

סגן שר החוץ: במקום לשמש דוגמא אישית לציבור הם בוחרים להתעלם מאזהרת המסע

סגן שר החוץ, עידן רול תקף את ניר ברקת ואמר "כי אני מודאג מחברי כנסת אשר במקום לשמש דוגמא אישית לציבור המאמינים הגדול בארץ, בוחרים להתעלם מאזהרת המסע החד משמעית לאוקראינה ולסכן את עצמם ואחרים. אני יודע שמדובר בויתור קשה אבל שב ומבקש שתימנעו מנסיעה לאומן השנה. למען ביטחונכם. שבת שלום".

 

סכנת חיים ממשית ומיידית

במשרד החוץ ניקו את אזהרת המסע ואמרו כי לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב: "אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומיידית".

עוד לפי ההודעה, ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חרום החל מחודש פברואר השנה, דבר שעשוי להביא להצרת חופש תנועה והטלת עוצר על אזורים שונים, וכן הכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים כולל בדיקות, מעצרים וגרוש.

לצד האזהרה הישראלית, גם משרד החוץ האוקראיני פרסם הודעה המבקשת שלא להגיע השנה לאומן בשל מצב המלחמה והקושי לממש אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים. בנוסף, לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן יהיה לספק שירותים קונסולריים מלאים ויהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום.