אשת התקשורת, הפוליטיקאי והמתנחלת: אתם בחרתם את אנשי השנה תשפ"ב

אתם בחרתם: אלו האנשים שעשו לכם את השנה החולפת. הזמר שכבש אותנו, העיתונאית שגרמה לנו לבכות ופוליטיקאי דתי אחד שהצליח להיכנס למיינסטרים למרות הכל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/22 07:38 כט באלול התשפב

אשת התקשורת, הפוליטיקאי והמתנחלת: אתם בחרתם את אנשי השנה תשפ"ב
צילום: ללא

בפוליטיקה, בטלוויזיה, בהתיישבות ובמוזיקה: אלו האנשים שעשו את השנה הזאת לבלתי נשכחת. מי עשה את הבלתי יאמן ואיזה רב קיבל ממכם הכי הרבה קולות. ביקשנו ממכם לבחור את הנבחרת של שנת תשפ"ג התוצאות המלאות לפניכם.

פוליטיקה: איתמר בן גביר

בן גביר. מפתיע

בן גביר. מפתיע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת איתמר בן גביר התחיל את השנה האחרונה כשהוא חבר כנסת יחיד מעוצמה יהודית, והוא בדרך לעמוד בראש סיעה של חמישה מנדטים. משולי החברה הישראלית איתמר בן גביר הפך לקונצנזוס מלא כשהוא מתקבל במחיאות כפיים גם בצפון תל אביב. אין ניסים בפוליטיקה, בן גביר השקיע את כל כולו בלהיות חבר כנסת, הגיע לכל זירת פיגוע, לפעמים עוד לפני פרסום הפרטים וענה לכל פניה שהגיע ללשכה הצפופה שלו לכנסת, מפעיל בתנועת כך, בן גביר על המסלול המהיר לתפקיד שר בכיר. 

טלוויזיה: העונה הרביעית של פאודה

פאודה

פאודה צילום: אליה ספינופולוס

מה לא נכתב על הסדרה הישראלית פאודה, אולי סדרת האקשן הישראלית הטובה ביותר שיצאה מישראל אי פעם, כשגם בעונה הרביעית הם מצליחים לשמור על איכות גבוהה ולא נחלשים. אחרי שבשנה שעברה יחידת המסתערבים ודורון קביליו לחמו בעזה, השנה הם הלכו על הפקת ענק חוצת יבשות עם תקציב גדול שלא עלה להם לראש. בקרוב גם העונה הרביעית תעלה לנטפליקס ותעשה לנו כבוד מסביב לעולם. 

התיישבות: איילת לאש

איילת לאש

איילת לאש צילום: ללא

לאש היא אשת תקשורת. גרה ברחלים, נשואה ואם לארבעה, עוסקת בתחום החינוך המיוחד ומחנכת באולפנה בבנימין. עוסקת בעיקר בחשיפת הטרור הערבי המושתק ברחבי הארץ ובפרט ביהודה ושומרון. במהלך השנים נחסם חשבון הפייסבוק שלה עשרות פעמים. בעקבות הפרסומים שלה, זוכה לאש לפניות לא מעטות מהתקשורת שעושה שימוש בתוכן שלה, פניות שלעתים שינו מציאות ביהודה ושומרון. גם השנה היא הובילה לסדר היום התקשורתי את המאבק בזריקות אבנים ופיגועים ליליים. 

העולם התורני: הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהו צילום: באדיבות המצלם

מעבר להיותו רב שמצליח לגעת בכל חלקי המגזר, והידע התורני העצום שלו, הרב שמואל אליהו צריך לקבל פרס מפעל חיים על בית הדין שהקים, שנועד לטפל ולחשוף בפגיעות המיניות הקשות ביותר שמבוצעות על ידי רבנים ובכירים בעולם הדתי. השנה עמד הרב אליהו מאחורי פרשיית חיים ולדר כשהוא נותן גיבוי רבני מוצק לנפגעות מהסופר החרדי. הרב אליהו קיבל בהתחלה כתף קרה מחלק מהרבנים הבכירים במגזר הדתי לאומי, אבל הוא המשיך להילחם את מלחמתן של הנפגעות. 

ביטחון: הרמטכ"ל אביב כוכבי

רב אלוף אביו כוכבי

רב אלוף אביו כוכבי צילום: דובר צה"ל

כמו כל שנה, שנתו האחרונה של הרמטכ"ל אביב כוכבי הייתה מאתגרת ולא פשוטה, החל מגל פיגועים רצחני שהשתולל ברחבי הארץ שאחריו יצא צה"ל תחת פיקודו למבצע שובר גלים כדי למגר את הטרור ביהודה ושומרון ועד סבב לחימה נוסף בעזה במסגרת מבצע עלות השחר, מבצע שזכה להצלחה גדולה מבחינת סיכולים ממוקדים. כוכבי נאלץ להתמודד גם עם שני אסונות, התרסקות מסוק העטלף בים והירי הדו צדדי ביחידת אגוז, אירועים שגבו את חייהם של ארבעה קצינים מטובי בנינו. כוכבי ממשיך לקבל חיבוק מכל חלקי החברה, עם נאומים מרגשים וניהול חכם. 

תקשורת: הילה קורח

הילה קורח

הילה קורח צילום: עדי אורני

הילה קורח היא כבר הרבה זמן הוונדר וומן הישראלית כשהיא מג'נגלת בין לימודי רפואה וקריירה תקשורתית עשירה ששיאה הוא ללא ספק אופן ההגשה הייחודי שלה במהדורה המרכזית של חדשות 13. אבל אחד הרגעים בו קורח הכי ריגשה אותנו השנה היה דווקא כשהיא נכשלה, כשהודיעה שגם היא מתפטרת מההתמחות שלה ברפואה ופרצה בבכי, בכי שאמנם הציג את הכישלון שלה אבל הביא לסערה תקשורתית שבין היתר תרמה לקידום מתווה הוגן וטוב יותר עבור המתמחים. 

מוזיקה: חנן בן ארי

חנן בן ארי

חנן בן ארי צילום: eclipse media

מה לא נאמר על הכוכב הסרוג חנן בן ארי? זמר החתונות הסרוג מישיבת מצפה רמון שכבש בסערה את המוזיקה הישראלית עשה השנה עוד צעד ענק אל לב המיינסרים הישראלי כשכרטיסים להופעות שלו הפכו ליותר חמים מגלידת פיסטוק, מופע אחרי מופע מתמלא בתוך זמן קצר וכל מי שיוצא מההופעות שלו מספר על חוויה יחודית שקשה למצוא אצל זמרים אחרים. במקביל הוא הפך לאהוב ברשתות החברתיות שם הוא מככב עם ביצועיים מיוחדים ואתגרים לא רגילים, ומעל הכל, הלהיטים שבן ארי לא מפסיק לספק, מחנניה ועד מקום, כמה שאנחנו צמאים ללהיטים שלו. 

אושיית רשת: אביחי שלי

אביחי שלי

אביחי שלי צילום: טל סיגרון

אביחי שלי הוא מהדמויות שכולם אוהבים. לשלי, יש חשבון פייסבוק פעיל מאוד כמו לרובנו, אבל את הפריצה הגדולה שלו עשה ממש בחודשים האחרונים עם הכניסה לטוויטר, לטיקטוק ולאינסטגרם. אחרי שלי עוקבים כבר עשרות אלפי בני אדם ונהנים מתכנים ייחודיים שקיימים רק אצלו. אביחי, עיוור מגיל ארבע וכבד שמיעה, מציג עבור עוקביו את נקודות האור בחייו בצורה נפלאה. מנגד, אביחי, לא מתעלם מהקשיים שעומדים בפניו ובפני העיוורים וכבדי השמיעה ופועל לטיפול בבעיות השונות מול משרדי ממשלה.