מסכמים שנה 10 הסיפורים שגולשי כיפה אהבו בשנת תשפ"ב

העיתונאי שהתנקם בפעילי שמאל, הרב שיצא נגד מעשי הנבלה של הסופר הנודע, נשות הרבנים שדיברו על רומנטיקה, וגם המסעדה המפורסמת שהחליפה את הכשרות. אספנו עבורכם את הסיפורים שאהבתם, אלו שעשו לכם את השנה החולפת למעניינת

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 16:49 כו באלול התשפב

10 הסיפורים שגולשי כיפה אהבו בשנת תשפ"ב
צילום: shutterstock

שנת תשפ"ב התחילה ברקע עוד גל קורונה והנחיות לבתי הכנסת בחגים. קשה להאמין אולם מאז הקורונה, שתקפה שוב בעוצמה בשיא החורף, כבר הפכה לחלום רחוק. שנה עמוסה וגם לא קלה עברה על האזרחים בישראל, ואחרי עוד מהומה פוליטית, גל טרור אכזרי, מלחמה עולמית, מבצע צבאי וזינוק חד במחירים, הגיע זמן הסיכומים. ערכנו עבורכם את הכתבות שאהבתם במיוחד, אלו הסיפורים שריגשו אתכם, התחקירים שקוממו אתכם, והאייטמים שקראתם ופשוט הייתם חייבים להעביר הלאה. עם הגעת השנה החדשה נתפלל שתהיה טובה, מתוקה וגם מסעירה. 

1מזעזע: השפלות מיניות בהשבעה של סניף בני עקיבא בירושלים

תלמידי כיתות ט', חניכי השבט החדש - "השחר, נדרשו לבצע אקטים מיניים חריגים ומבזים בערב השבעה שנערך בסניף בקעה בירושלים. כשהגיעו למקום ההשבעה התחלקו חברי השבט החדש לארבע קבוצות - שתיים לבנים ושתיים לבנות ועברו בין תחנות שונות. כשקבוצת הבנים הגיעה לאחת מהתחנות, חיכו להם שם מספר נערים משבטים בוגרים יותר שהורו להם לבצע אקטים מיניים משפילים הממחישים להם כיצד לאונן. במקביל, קבוצת הבנות נדרשה בתחנה אחרת לדמות לידה באופן מוחשי ומבזה. בבני עקיבא הבינו מיד כי מדובר באירוע חריג ויוצא דופן והורו לעצור את הפעילויות השוטפות בסניף, וננקטו צעדים משמעתיים כלפי הנערים והנערות שלקחו חלק פעיל במקרה.

צילום: חדשות כיפה

2זה אמיתי:הממשלה תחלק קרקע בחינם לזוגות צעירים

מחירי הדיור עולים בהתמדה כבר שנים רבות, וצעירים רבים כבר התחילו לאבד את התקווה שיום אחד יהיה להם בית משלהם. עכשיו החלום הזה לא נראה כל-כך רחוק ובחינם. בניסיון לחזק את החקלאות בגולן ובגליל, במשרד החקלאות יזמו תוכנית שמציעה לצעירים עשרות דונמים של אדמה לעיבוד ואף שטח להקמת בית באזור. התוכנית מציעה לאותם אנשים שטחים רבים לעיבוד בנוסף לנחלה באחד היישובים בהם ייקלט החקלאי. השטח החקלאי והאדמה לבניית הבית יינתנו ללא עלות. בנוסף, המשרד מסבסד עד 40 אחוזים ובסך הכל עד מיליון שקלים מעלות הכשרת הקרקע והליך הנטיעה.

צילום: shutterstock

3.כך הכרנו: נשות הרבנים מספרות על הדייט הראשון

אהבה ורומנטיקה שייכות גם לעולם התורה ואנשי הרוח. לכבוד ט"ו באב ביקשנו לשמוע מנשות הרבנים המוכרים במגזר על סיפור ההכרות האישי שלהן | איזה זוג הכיר בתיכון? מי הרב שנפרד מאשתו ואז ביקש לחזור? וגם, מי הזוג שהכיר בזכות חשבון במסעדה? נשות הרבנים אף חלקו איתנו טיפים לרווקים המבקשים להינשא, כאשר אחד מהכללים החשובים הוא ללמוד על בניית קשר וזוגיות עוד לפני שזה קורה, וכמובן גם במהלך הקשר עצמו. בנוסף, כמה כדאי לשמור על ראש פתוח ולא להיות מקובעים ברצונות שלנו.

צילום: פרטי

4סערת חיים ולדר | מקורבים הציגו לרב צבי טאו את העדויות של הרב שמואל אליהו: "רק חיזק את התנגדותו"

הסופר החרדי הנודע חיים ולדר שם קץ לחייו במהלך השנה החולפת, זאת לאחר תחקיר מטריד שהתפרסם בעיתון "הארץ" ונערך על ידי אהרון רבינוביץ' ושירה אלק, על פיו נאספו עדויות של נשים רבות שהתלוננו על אונס ופגיעות מיניות מצד ולדר. הרב שמואל אליהו חשף עדויות נספות שהצטברו בבית הדין בראשותו וקבע: "מצאנו שהוא אשם בלי שום ספק". אולם הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור, ביטל את הטענות נגד ולדר: "לא היה בית דין על זה. הרב שמואל סובל ממקארתיזם, אחרי מה שהיה עם שיינברג בצפת (עזרא שיינברג) הוא איבד את כל הגבולות". בסופו של דבר הרב טאו חזר בו, נערכה פגישת פיוס וההדורים בין הרבנים יושבו.

 הרב אליהו.

הרב אליהו. צילום: אלישמע סנדמן

5קיצורי הדרך של וואטסאפ ווב שאתם ממש חייבים להכיר

אפליקציית וואטסאפ הולכת והופכת לכלי מרכזי בניהול החיים שלנו, אם ביצירת קשר עם אנשים פרטיים ואם בקבוצות עדכון שונות, מהבניין, מהגן של הילדים או מבית הספר ואפילו צריכת חדשות. וואטסאפ הפכה לכל כך שימושית והכרחית לחיינו, עד כדי כך שגם כשאנחנו בעבודה במשרד אנחנו מתחברים לוואטסאפ ווב (דרך המחשב), כי כולנו בסופו של דבר רוצים להשאר מחוברים מצד אחד, ומצד שני לא רוצים שהבוס יראה שאנחנו תקועים כל היום מול הסמארטפון, בכל זאת, לא נעים. בחרנו עבורכם את קיצורי הוואטסאפ המשמעותיים שאתם חייבים להכיר. 

צילום: shutterstock

6המסעדה המיתולוגית בירושלים החליטה לעזוב את כשרות צהר

ירושלים היא אחד המעוזים הגדולים של כשרות צהר, ונמצאות בה עשרות מסעדות שבחרו דווקא בה ולא בכשרות הרבנות, אלא שלאחרונה נודע כי אחת מהן החליטה לעזוב את צהר. מסעדת אמא, הסמוכה לשוק מחנה יהודה, החליטה לעזוב את כשרות צהר אחרי פחות משנתיים. כזכור, בתחילת שנת 2021 הודיעו ב'אמא' על עזיבת כשרות הרבנות. בעלי המסעדה אמר אז: "דבר ראשון, חשוב לי מאוד שידעו שאין לנו דבר נגד הרבנות, אנחנו לא באים להילחם ואנחנו לא רוצים לעשות מזה עניין. אנחנו מעריכים ומכבדים את המוסד ועבדנו אתו בשיתוף פעולה מצוין לאורך השנים".

צילום: : Sophie Gordon/Flash90

7הרב אברהם סתיו על ההטרדות המיניות באולפנות: "ספינת החינוך המגזרית עומדת להיטלטל"

במהלך הקיץ פורסמה סדרת כתבות מטלטלת בתאגיד השידור הציבורי, אשר חשפה שורה של הטרדות מיניות באולפנות מוכרות במגזר הדתי. הרב אברהם התייחס לנושא וכתב כי "זה לא יהיה קל. קשה יהיה לדעת מה בדיוק קרה. יעלו שאלות לא פשוטות על הלגיטימציה של מצב שבו גברים מלמדים נשים ולהיפך. אין לי תשובות לכל השאלות. ומלבד המעט שאני מכיר לצערי באופן אישי, אין לי הרבה מה להוסיף במישור העובדתי. רק לומר שאם יש לנו רצון להמשיך ולקיים חברה שיש בה מקום לשני המינים, אנחנו חייבים לדרוש יחס מחמיר ולא מתפשר לחריגות מן הקווים. גם חריגות 'קלות' לכאורה. כאלו שמסווגות כ'הטרדה' ולא כ'פגיעה'. לא יכולות להיפטר בסוג כלשהו של אזהרה. וודאי לא כשמדובר במסגרות חינוכיות".

הרב סתיו

הרב סתיו צילום: מרים צחי

8בצעירותי, הרגשתי אשמה על המשיכה שאני מרגישה ב-7 נקיים | הפודקאסט החדש שיסעיר את המגזר

 הריחוק שנגזר על בני הזוג בשבעת הימים הנקיים מעלה לא פעם קושי גדול. בעבר, רוב השיח אודות ימים אלו עסק בשאלת הפוריות ועקרות הלכתית. בשנים האחרונות עולים שוב ושוב קולות ששואלים דווקא על ההקשר המיני של ימים אלו. הפודקאסט "בגוף ראשון" של ד"ר מיכל פרינס העלה את הקונפליקטים לדיון, השמיע את הקול הגופני וההלכתי וניסה לברר כיצד יכולים שניהם ללכת יחדיו. בתגובה לפרסום התקבלו מכתבי תגובה רבים במערכת, וחלק מהכותבים הציגו את המודל החדש, זוגות שעברו לשמור על "נידה דאורייתא". הרבנית ד"ר חנה קטן השיבה כי הניתוחים הקוסמטיים ומתיחות הפנים בהלכה - נידונו לכישלון גם הלכות כשרות לפעמים מכבידות, וגם הלכות צניעות, וגם חיובי השבת ואיסוריה - אבל זוהי היהדות שלנו.

צילום: שאטרסטוק

9המשטרה חוקרת: מנהל בית ספר תיעד נשים מיישוב דתי בשומרון בסיטואציות אינטימיות

אירוע מטריד במיוחד ביישוב דתי לאומי בשומרון. תושב היישוב המנהל בית ספר באזור המרכז ומוכר כדמות תורנית, נחקר במשטרה בחשד לצילום נשים בשעה שהתקלחו בבתיהן. בפרסום ראשון שעלה בחדשות כיפה, אחד התושבים שמע רעשים מחוץ לביתו בשעות הערב, יצא לחצר לבדוק את העניין, שם הבחין בחשוד, המצלם את אשתו המתקלחת דרך החלון. לאחר בירור שערכו חברי הוועדה, פרסמה הועדה מטעם ועדת המוגנות היישובית המבקשת להזהיר את הציבור. "אנו מבקשים לעדכן כי לפני מספר ימים התרחש בישוב אירוע הקשור למוגנות הציבור. חשוב להדגיש כי אין מדובר בפגיעה הכוללת מגע פיזי. האירוע הגיע לידיעת צוות המוגנות של הישוב. הצוות פעל בשיתוף עם כלל הגורמים המוסמכים והמקצועיים על מנת לתת מענה למעגלים השונים בישוב", כתבו חברי הוועדה לתושבים. 

צילום: שאטרסטוק

10הנקמה של עמית סגל בישראלי שתיעד אותו בשבת

בחודש אוגוסט האחרון הפיצו פעילי שמאל תמונות של הפרשן הסרוג עמית סגל וטענו שאכל במלון לא כשר בחו"ל, "מקווים שהספיק להקליט ולהעביר את דיווחיו האובייקטיביים למערכת לפני כניסת השבת", לעגו לו. סגל לא נשאר חייב ועם צאת השבת תקף את המתעדים והוסיף גם עונש קטן כשביקש מהנהלת המלון לחסום אותם. סגל סיפר בטוויטר על המקרה: "קצת פרטים על צלם הפפראצי האמיץ: אם הייתם רואים, לא הייתם מאמינים. ישראל היפה בעיני עצמו, טחון, חלק ממשפחה ששהתה כאן בעודה מקוננת על הישראלים הלא מתורבתים לעומת המקומיים. ואז, לצלם בשבת משפחה דתית כולל פפראצי לסלאמי. המלון חסם אותם הערב לאירוח עתידי. אלה הפילוסים האמיתיים".

עמית סגל.

עמית סגל. צילום: Yonatan Sindel/Flash90