רב העיר במכתב מיוחד: שימו לב לילדים להורים גרושים המגיעים לבית הכנסת

לקראת הימים הנוראים, הרב הראשי של פתח תקווה פונה במכתב מיוחד להנהלות בתי הכנסת בעירו וקורא להם לשים לב לילדים המגיעים לבית הכנסת ללא אבא: "ליבם קרוע ללא מוצא, אנא הסבו תשומת לב כל המתפללים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/09/22 18:14 כד באלול התשפב

רב העיר במכתב מיוחד: שימו לב לילדים להורים גרושים המגיעים לבית הכנסת
ילד בבית כנסת, צילום: shutterstock

החלטה של הורים לפרק את נישואיהם לא משפיעה רק עליהם, אלא גם על ילדיהם. בעולם הדתי ישנן סוגיות רבות שבהן עולה הצורך בליווי של אב, כמו למשל הגעה לבית הכנסת והדרכה בזמן התפילה, ליווי שילדים להורים גרושים לא מקבלים באופן רציף. הם נאלצים להתמודד עם סיטואציות מורכבות ולא תמיד מציעים להם עזרה.

רב העיר פתח תקווה במכתב

הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, שלח בימים האחרונים מכתב להנהלות בתי הכנסת בעיר, ובו הוא מחדד את הצורך של הילדים והנערים הללו בעזרה מצד בני הקהילה והגבאים. המכתב מגיע בעיצומו של חודש אלול, לקראת חודש תשרי והתפילות הארוכות והתכופות.

הרב מיכה הלוי

הרב מיכה הלוי. קריאה חשובה | צילום: ברק כהן

"לכבוד הנהלות בתי הכנסת בעירנו פתח תקווה. אבקש להסב את תשומת ליבכם על ילדים ונערים הבאים בשערי בית הכנסת בלא אביהם הנלווה אליהם. מדובר באלה אשר בית ההורים חרב עליהם כי הוריהם נפרדים זה מזה. פעמים רבות יש להם שני בתים וכל בית בפני עצמו אינו שלם", כותב הרב.

בהמשך הוא מוסיף: "קהילת בית כנסת צריכה להוות להם בית שנשאר שלם עבורם. מצווה רבה וחסד עצום שבני הקהילה יחבקו אותם עד למאד בנתינת מקום לשבת ומקום בלב. אם גם הקהילה לא תהיה שלמה בעבורם, נמצא ליבם קרוע ללא מוצא של חיים שלמים ושלווים בעבודת השם. אנא הסבו תשומת לב כל המתפללים לתת היחס הראוי והמכבד למי שמצוי בשבר גדול".