הקהילה היהודית בבריטניה מקבלת את המלך החדש: "סייע בשיפוץ בית הכנסת"

המלכה אליזבת' הובאה למנוחות בלונדון והרב יוסף דווק, הרב הראשי של הקהילה הספרדית בבריטניה, סיפר כי בבתי הכנסת של הקהילות היהודיות בממלכה טקסים מיוחדים לזכרה של המלכה, שכללו תפילות ונשיאת דברים לזכרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 17:14 כג באלול התשפב

הקהילה היהודית בבריטניה מקבלת את המלך החדש: "סייע בשיפוץ בית הכנסת"
צילום: באדיבות הקהילה היהודית הספרדית בבריטניה

10 ימי האבל על המלכה אליזבת' השנייה הסתיימו היום (ב') ומלכת בריטניה הגדולה הובאה לקבורה בהלוויה מלכותית שנפתחה במנזר ווסטמיניסטר והסתיימה בשעות הערב בטירת וינדזור. היא נקברה לצד בעלה הנסיך פיליפ שהלך לעולמו לפני שנה. בבריטניה העריכו כי המשדר של ההלוויה שהועברה בשידור חי היה השידור הנצפה ביותר בהיסטוריה בכלל, עם יותר מ-4 מיליארד צופים, כמחצית מאוכלוסיית העולם.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו למנזר ווסטמיניסטר לטקס ההלוויה, ויחד עם נישא ארצות הברית ג'ו ביידן, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו, ראש ממשלת אירלנד מייקל מרטין והנשיא מייקל ד. היגינס, ועוד - הם יחלפו על פני ארונה של המלכה שמתה בגיל 96. 

המלכה אליזבת

המלכה אליזבת' השניה צילום: shutterstock

הקהילה היהודית בבריטניה נפרדת ונערכת לקראת תחילת כהונתו של המלך צ'ארלס

הרב יוסף דווק, הרב הראשי של הקהילה הספרדית בבריטניה וחבר הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה סיפר על הידידות ארוכת השנים עם המלך החדש: "המלך צ'ארלס סייע בשיפוץ בית הכנסת העתיק של הקהילה והיה ערב לקהילה היהודית בזמן שנאמרו אמירות אנטישמיות על ידי מפלגת הלייבור בראשות קורבין. בימיה של המלכה, בריטניה הייתה טובה ליהודים ואנו צופים שהמגמה הזו תימשך גם בימי המלך צ'ארלס". הקהילה היהודית נפרדת מהמלכה אליזבת ונושאת את עיניה אל המלך צ'ארלס. היום ואתמול נערכו בבתי הכנסת של הקהילות היהודיות בממלכה טקסים מיוחדים לזכרה של המלכה, שכללו תפילות ונשיאת דברים לזכרה ולכבודו של המלך החדש צ'רלס השלישי. 

צילום: באדיבות הקהילה היהודית הספרדית בבריטניה

הרב דוויק הגיע להלוויה והתייחס לתפקיד בית המלוכה בשמירה על ביטחונה הקהילה היהודית: "בימיה של המלכה, בריטניה הייתה טובה ליהודים ואנו צופים שהמגמה הזו תימשך גם בימי המלך צ'ארלס. בית המלוכה משמש כשחקן דיפלומטי מרכזי אשר שומר על ביטחונה של הקהילה היהודית. המלך צ'ארלס סייע לשפץ ולהרחיב את בית הכנסת העתיק של הקהילה בפיקוח אישי שלו. כאשר היה עלו טענות נגד מפלגת הלייבור בראשות קורבין בנושא אמירות אנטישמיות, היה זה המלך צ'ארלס שכינס את כלל נציגי הקהילה היהודית בבית המלוכה והיה ערב לביטחונם של חברי הקהילה".