הפיגוע בארמון הנציב: משפחתו של המחבל תגורש מישראל

לפני חמש שנים רצח המחבל פאדי קונבר ארבעה חיילים בטיילת ארמון הנציב, ובית הדין לעררים קבע כי משפחתו תאבד את מעמד התושבות הישראלי | שקד: "ישלמו על מעשי המחבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 16:29 כד באלול התשפב

הפיגוע בארמון הנציב: משפחתו של המחבל תגורש מישראל
ארמון הנציב ביום הפיגוע, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

בית הדין לעררים החליט היום (ג') לדחות את בקשת בני משפחת קונבר. בן המשפחה הוא פאדי קונבר, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2017 בו נרצחו ארבע חיילי צה"ל: סגן שיר חג'ג', סג"מ ארז אורבך, סג"מ יעל יקותיאל וסגן שירה צור.

המדינה תוכל לגרש את משפחת המחבל

הערר הגיע לאחר ששר הפנים בתקופת הפיגוע, אריה דרעי, כבר שלל את מעמד התושבות של המשפחה. המשפחה עתרה לבית הדין לעררים והבוקר, כאמור, דחה בין הדין את עתירת המשפחה. ולאחר שלושת סיבובי הדיונים, מדינת ישראל תוכל עתה לגרשם מהארץ.

שרת הפנים שקד הגיבה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "בהתאם לפסק הדין שניתן היום בבית הדין לעררים הוריתי לבטל את מעמדם של בני המשפחה של המחבל שרצח 4 חיילי צה״ל בארמון הנציב בירושלים".

היא הוסיפה: "הם ישלמו על מעשי המחבל במעמדם. מעתה מעמדם יבוטל באופן מיידי. זה שלב חשוב ומשמעותי במלחמה העיקשת שאני מנהלת נגד מחבלים ובני משפחותיהם וכלי הרתעתי משמעותי".

שיר חג

שיר חג'אג'.  צילום: באדיבות המשפחה

הוריה של שיר חדד הגיבו להחלטה: "נרדוף אותם עד חורמה"

מירב והרצל חג׳אג׳ הוריה של סגן שיר חג׳אג׳ אמרו בתגובה לפסק הדין: "הדם של שיר הוא לא הפקר והבטחנו שלא לשתוק עד שנעיף את כל בני משפחת המחבל מישראל. נמשיך לרדוף אותם עד חורמה והם ישלמו על החגיגות שהם עשו לאחר ששיר שלנו נרצחה".