הציל את המפלגה בדקה התשעים: השותף של חבר הכנסת סייע להדר מוכתר

פז כהן, שותפו העסקי לשעבר של חבר הכנסת משה קינלי טור-פז סייע כלכלית בהקמת מפלגת 'צעירים בוערים' | טור-פז: "אני לא מכיר את הדר מוכתר ומעולם לא נפגשנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 08:51 כד באלול התשפב

הציל את המפלגה בדקה התשעים: השותף של חבר הכנסת סייע להדר מוכתר
צילום: Miriam Alster/FLASH90

יו"ר צעירים בוערים, הדר מוכתר זוכה לגל של ביקורות בימים האחרונים. בעבר, נשאלה מוכתר האם מישהו מממן את מפלגתה והיא השיבה בנחרצות: "כלום - אף אחד לא נותן לי כסף ואף אחד לא מייעץ לי, אפילו אין לי יועצים. בא לי להגיד משהו? אני מצייצת בטוויטר. אני לא מתייעצת עם אף אחד, לטוב ולרע". בתכנית 'הצינור' פורסם כי פז כהן, מנכ״ל ארגון 'אנו' לשעבר ושותף עסקי בעבר של חבר הכנסת משה קינלי טור פז מ-'יש עתיד', סייע למוכתר בהקמת 'צעירים בוערים'.

בשיחה עם פעילי המפלגה, כתב כהן כי "השיחה הראשונית עם הדר הייתה כשהסבירה שהסיכוי לרשום את המפלגה קלוש כי אין כסף, אבל האופטימיות שלה סחפה אותנו. הצלחתי תוך דקות למצוא שניים שישימו הלוואה ללא תנאים (אם לא תצליחו להחזיר, ההלוואה תמחק). עם הדר, ארגנתי משרדי עורכי דין שאני מכיר באופן אישי שאישרו את חתימתם של 150 אנשים להקמת המפלגה כחוק".

הדר מוכתר

הדר מוכתר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טור-פז: יש עתיד היא המפלגה היחידה שנלחמת למען הורדת יוקר המחייה

בתגובה לחשיפה, כתב קינלי טור-פז כי "פז כהן ואני הקמנו את 'מקום', מיזם שפעל להנגיש חינוך איכותי לתלמידים באמצעות שיעורים וירטואליים. המיזם נבנה בשנים 2018 -2020. בתחילת 2021 נכנסתי לכנסת דרך 'יש עתיד' כדי לפעול למען עתיד טוב יותר. בשנה האחרונה נלחמנו להוזלת יוקר המחיה והעברנו רפורמות מהותיות בייבוא, חקלאות, כשרות ומהלכים נוספים שנמשיך בממשלה הבאה.

עוד הוסיף ואמר כי "אני לא מכיר את הדר ומעולם לא נפגשנו אך אני מזמין אותה ואת הצעירים הבוערים הנוספים להצביע למפלגה היחידה שנלחמת למען הורדת יוקר המחייה ולמען העתיד שלהם - 'יש עתיד' היא הכתובת".

ההודאה של הדר מוכתר עלולה לסבך אותה עם רשות המסים

"אבא שלי קנה את הדירה הזאת מכספי הפנסיה שלו. אני רוצה דירה משלי, לא מכספי הפנסיה של אבא שלי". כך כתבה יו"ר צעירים בוערים, הדר מוכתר, בחשבון הטוויטר שלה בעקבות מסמך שפרסם 'הצל'  בו הוא מוכיח כי יש בבעלותה דירה.

'בישראל היום' פורסם אתמול (ב') כי בהמשך לדבריה של מוכתר על הדירה שרכש לה אביה, כי האב עשוי לכאורה להידרש לשלם את ההפרשים הנצרכים בין מי שיש ברשותו דירה יחידה לדירה שניה - כולל קנסות והצמדות כנדרש.

על פי הדיווח מקור בכיר ברשות המיסים הודה כי הנושא של קניית דירות בין בני משפחה מצוי, ובגלל שמדובר ביחסים בתוך המשפחה שלא ניתן להוכיחם - לרוב פשוט מוותרים. ההבדל מצוי בהודאתה של מוכתר ששיי ברשותה דירה, קרי מוכתר, חייבת לקבל הכנסה ממנה דבר אשר לכאורה לא קורה כאן.