בעקבות הביקורת הישראלית: הרשות הפלשתינית עצרה בכיר חמאס בשכם

מנגנוני הביטחון הפלשתינים עצרו הלילה את מוסעב אל-שתייה, בכיר חמאס בשכם המבוקש על ידי ישראל | במהלך המעצר התפתחו עימותים בינם לבין תושבי המקום, אדם אחד נהרג מירי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 07:36 כד באלול התשפב

בעקבות הביקורת הישראלית: הרשות הפלשתינית עצרה בכיר חמאס בשכם
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בעקבות הביקורת הישראלית נגד הרשות הפלשתינית על אוזלת ידה כדי למנוע הסלמה ביטחונית באזור, מנגנוני הביטחון הפלשתינים עצרו הלילה (ג') את  מוסעב אל-שתייה, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בשכם, שהיה בעבר אסיר בישראל. במהלך הלילה התפתחו עימותים בין מנגנוני הביטחון לבין תושבי האזור. אחד מהמתפרעים נהרג במהלך המחאה ועוד עשרות נפצעו.

אל-שתייה, היה מקורב למפקד חללי גדודי אל אקצא, איברהים נבלוסי שחוסל על ידי כוחות צה"ל בלב הקסבה של שכם, לאחר שהתפתחו חילופי אש בינו לבין הכוחות. אל נבולסי חשוד במספרי פיגועי ירי אל מול אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה.

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יאיר לפיד:  בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר - אנחנו לא נהסס לפעול

כזכור, בשבוע שעבר נהרג רב סרן בר פלח כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בגדר התפר סמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. אחד המחבלים שחוסלו היה איש המודיעין המסכל של הרשות הפלשתינית.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ביקר את אוזלת ידה של הרשות הפלשתינית ואמר כי "זו עליית מדרגה. בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי

הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "חלק מהעלייה בטרור נובעת מאוזלת ידם של מנגנוני הביטחון הפלשתינים"

נציין כי לפני שבועיים, הרטמכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי התייחס למציאות הביטחונית במסגרת כנס למידה מטכ״לי לסיכום תרגיל ״מרכבות האש״ (חודש המלחמה), ואמר כי הרשות הפלשתינית אחראית להסלמה במצב הביטחוני. "חלק מהעלייה בטרור נובעת מאוזלת ידם של מנגנוני הביטחון הפלשתינים המובילה לחוסר משילות באזורים מסוימים ביהודה ושומרון, ואלו מהווים קרקע פוריה לצמיחת הטרור", אמר כוכבי. 

עוד הוסיף ואמר כי "צה"ל יעשה הכל כדי לסכל את הטרור ביהודה ושומרון. "כמו תמיד, גם נוכח ההתפתחות הזו המבחן שלנו הוא אחד - הגנה על אזרחי מדינת ישראל, ומשימתנו היא לסכל טרור - נגיע לשם כך לכל עיר, שכונה, סמטה, בית או מרתף. הפעילות שלנו תימשך ואנו ערוכים להגביר אותה על פי הצורך״.