השומר החדש מגיבים לתחקיר הארץ: "לא התחפשנו ולא ניסינו להיכנס למיינסטרים"

במוסף הארץ התפרסמה כתבה על השומר החדש, בה נטען בין היתר כי "התנועה הזאת הפכה למיליציה הגדולה בישראל". בארגון מגיבים וכותבים: "אנחנו גאים שעשיית הטוב, החיבור לאדמה פשוט מדבקים והביאו אלפי ועשרות אלפי אנשים מכל הקשת הפוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 21:14 יד באייר התשפב

השומר החדש מגיבים לתחקיר הארץ: "לא התחפשנו ולא ניסינו להיכנס למיינסטרים"
תלמיד תיכון בעבודה חקלאית בגולן, צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש90

אחרי פרסומה של כתבת התחקיר על השומר החדש במוסף הארץ, בארגון מגיבים בפוסט ארוך. "בחודשיים האחרונים פתחנו את דלתנו לכתב הארץ שהתלווה לפעילות הארגונית מתוך שקיפות ורצון לחשוף את העשייה שלנו לכל אחד החפץ בכך בישראל. לצערנו, הכתבה נערכה באופן מגמתי ומוטה".

"אם ״המזימה״ שלנו היא לגרום לצעירים וצעירות לאהוב את הארץ, לעבוד אותה ולשמור עליה - אנחנו מודים באשמה"

כותרתה של הכתבה הייתה "התנועה הזאת הפכה למיליציה הגדולה בישראל. וזו הייתה רק ההתחלה", והועלתה השאלה "מיהם אנשי השומר החדש, ולאן בדיוק הם חותרים?". בכתבה נטען כי התנועה היא פוליטית וכי היא מנסה להתנער מהתדמית הימנית שלה.

בארגון הגיבו לטענות: "הארגון שלנו לא ״התחפש״, לא ״ניסה להיכנס למיינסטרים״, לא משתמש בכסות, אסטרטגיה או שלל תיאורים חדורי פארנויה שבחרו להשתמש בהם בכתבה. אנחנו גאים שבכלל פעילויות הארגון משתתפים חילונים, דתיים, יהודים, ערבים, שמאלנים וימנים - עובדי ארגון, מתנדבים, חניכים".

 

"אנחנו גאים שעשיית הטוב, החיבור לאדמה פשוט מדבקים והביאו אלפי ועשרות אלפי אנשים מכל הקשת הפוליטית שמבינים שהשמירה על השטחים הפתוחים והמחויבות לסייע לחקלאות הישראלית הם נחלתם של כל אזרח ואזרחית בישראל. ואם ״המזימה״ שלנו היא לגרום לצעירים וצעירות לאהוב את הארץ, לעבוד אותה ולשמור עליה - אנחנו מודים באשמה", סיימו.