נשיא איראן מכחיש שואה: "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי היסטוריונים"

איברהים ראיסי התראיין בתכנית אירוח אמריקאית, נשאל האם השואה בה נטבחו 6 מיליון יהודים אכן התרחשה, והשיב: "יש כמה סימנים שזה קרה" | על הממשל האמריקאי בראשות ביידן הוא אמר: "לא היינו עדים לשינויים במציאות מממשלו של טראמפ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 08:20 כג באלול התשפב

נשיא איראן מכחיש שואה: "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי היסטוריונים"
נשיא איראן איברהים ראיסי, צילום: צילום מסך מהראיון

נשיא איראן איברהים ראיסי התארח לאחרונה בתוכנית הראיונות "60 דקות", של רשת CBS האמריקנית, והעמיד בסימן שאלה את התרחשותה השואה.

המראיינת  שאלה את ראיסי האם הוא מאמין שהשואה התרחשה והאם הוא מאמין ששישה מיליון יהודים נטבחו. הנשיא האיראני השיב כי "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על-ידי חוקרים והיסטוריונים. יש כמה סימנים שזה קרה. אם כן, הם צריכים לאפשר להיחקר".

השאלה הבאה של המראיינת האמריקאית עסקה בזכות הישראלית להתקיים. ראיסי השיב: "העם הפלשתיני הוא המציאות. זו הזכות של הפלשתינים שגורשו מבתיהם ומאדמתם. האמריקאים תומכים במשטר השקרי הזה כדי להתבסס שם", האשים. עוד הוא אמר על הממשל האמריקאי בראשות הנשיא ג'ו ביידן: "הממשל החדש בארה"ב, הם טוענים שהם שונים מממשל טראמפ, אבל לא היינו עדים לשינויים במציאות".

תגובת ראש הממשלה יאיר לפיד: 

https://twitter.com/yairlapid/status/1571732099547398145?s=20&t=qhF_ai1iTP-lVOGmt7FZrQ

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן אמר בתגובה לדבריו של ראיסי: "מזעזע לשמוע את נשיא איראן, הרוצח ראיסי, מכחיש בגלוי את השואה. אני קורא למזכ"ל האו"ם לגנות אותו בחריפות ולמנוע ממנו להפיץ השבוע על במת האו"ם את השנאה והאנטישמיות הבזויה שלו".

"יש לי 50 שואות שישראל ביצעה בנו"

נזכיר כי דבריו של נשיא איראן מגיעים לאחר הכחשת השואה של ראש הרשות הרשות הפלשתינית אבו מאזן. במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ שנערכה לפני כחודש בברלין אבו מאזן האם ירצה להתנצל על הטבח שבוצע ב-1972. אבו מאזן לא התנצל והשיב בהמשך כי ישראל ביצעה שואות בפלשתינים.

בתגובה לשאלה האם יתנצל על הטבח, אבו מאזן ציין את מעשיה של ישראל החל משנת 1947, השנה בה הוצעה על ידי האו"ם תכנית החלוקה, החלטה 181. לאחר הפגישה עם שולץ אמר אבו מאזן לכתבים: "אם נרצה לדון בעבר - קדימה". עוד הוא אמר: "יש לי 50 שואות שישראל ביצעה בנו".