אבו מאזן: "ישראל ביצעה בנו 50 שואות" | לפיד: "עיוות נוראי"

ראש הרשות הפלשתינית נשאל בפגישה עם קנצלר גרמניה האם הוא מתנצל על טבח הספורטאים במינכן שביצעו מחבלים פלשתינים, והשיב כי ישראל ביצעה בפלשתינים עשרות שואות מאז 1947 | ראש הממשלה: "ההיסטוריה לא תסלח לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/22 07:39 כ באב התשפב

אבו מאזן: "ישראל ביצעה בנו 50 שואות" | לפיד: "עיוות נוראי"
לפיד ואבו מאזן על רקע קיר זיכרון לטבח במינכן, צילום: Shutterstock/Flash90

בעוד כשלושה שבועות נציין 50 שנה לטבח המחריד בספורטאים היהודים באולימפיאדת מינכן בו נרצחו על ידי מחבלים פלשתינים מארגון "ספטמבר השחור" 11 מאנשי המשלחת האולימפית הישראלית: ספורטאים, מאמנים ושופטים. במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בברלין שנערכה אמש (ג') נשאל ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן האם ירצה להתנצל על הטבח שבוצע ב-1972. אבו מאזן לא התנצל והשיב בהמשך כי ישראל ביצעה שואות בפלשתינים.

"לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא"

בתגובה לשאלה האם יתנצל על הטבח, אבו מאזן ציין את מעשיה של ישראל החל משנת 1947, השנה בה הוצעה על ידי האו"ם תכנית החלוקה, החלטה 181. לאחר הפגישה עם שולץ אמר אבו מאזן לכתבים: "אם נרצה לדון בעבר - קדימה". עוד הוא אמר: "יש לי 50 שואות שישראל ביצעה בנו".

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב לדבריו של אבו מאזן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אמירתו של אבו מאזן על '50 שואות' על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

חבר הבונדסטאג הגרמני וסגן נשיא האספה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, ארמין לשט, אמר בתגובה לדברים כי "מנהיג אש"ף היה זוכה לאהדה אילו היה מתנצל על מתקפת הטרור על ספורטאים ישראלים באולימפיאדת מינכן 1972. האשמת ישראל ב"50 שואות" במקום זאת היא הנאום המגעיל ביותר שנשמע אי פעם בקנצלר גרמניה". 

"טרוריסט שעוסק בטרור מדיני"

שר האוצר אביגדור ליברמן גינה את דבריו של אבו מאזן: "אבו מאזן הוא מכחיש שואה ואויב מושבע של מדינת ישראל. אבו מאזן שעשה את הדוקטורט שלו במוסקבה בנושא הכחשת השואה, שמגיש חדשות לבקרים תלונות לבית הדין הפלילי בהאג ומאשים את חיילי צה״ל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, ואבו מאזן שאתמול סירב לגנות את הטבח באולימפיאדה במינכן ורצח הספורטאים לפני 50 שנה - הוא טרוריסט שעוסק בטרור מדיני ולכן הוא מסוכן יותר מכל פעילי הטרור של החמאס או הג’יהאד האיסלאמי. 

ליברמן קרא ללפיד וגנץ להפסיק לתת לגיטימציה לאבו מאזן, ולהפסיק להיפגש ולהידבר איתו. "אין כל סיבה להתרגש מאיומיו להפסיק את התיאום הביטחוני, כי גם אבו מאזן יודע שהתיאום הביטחוני חשוב לו עצמו, לא פחות מלישראל, ואם האיש נשאר בחיים עד היום ולא חוסל ע״י ארגוני טרור מתחרים, זה אך ורק בזכות התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלשתיניים למערכת הביטחון הישראלית", כתב בטוויטר.

אבו מאזן וארגון ספטמבר השחור

הפרשן אהוד יערי כתב ב-1973 שסלאח ח'לף, (הידוע בכינויו "אבו איאד", שהיה בין מקימי ארגון "ספטמבר השחור" ומראשי פת"ח) - יחד עם אבו מאזן היו אחראים להפעלת המודיעין של הפת"ח במבצעים מיוחדים בשם "ספטמבר השחור" בלא היוועצות בחבריהם בהנהגת הפת"ח. מוחמד עודה (המכונה "אבו דאוד", ממנהיגי פת"ח, ממקימי ספטמבר השחור ומיוזמי ומתכנני הטבח), כתב בספרו האוטוביוגרפי שאבו מאזן היה בין היחידים ששותפו בסוד העניין והוא שדאג למימון הפעולה. עבאס עצמו אמר שלא ידע למה עתיד לשמש הכסף.