השקת אתר הסדרת ההתיישבות הצעירה: סטרוק הוסיפה משפט בכתב ידה - אורבך מחה

הערב הושק אתר הסדרת התיישבות הצעירה בגבעת הראל בהשתתפותם של חברי הכנסת | אורית סטרוק חתמה רק לאחר שהוסיפה את משפט שעורר את זעמו של ניר אורבך שמחה על התוספת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/22 19:34 כב באלול התשפב

השקת אתר הסדרת ההתיישבות הצעירה: סטרוק הוסיפה משפט בכתב ידה - אורבך מחה
צילום: אלעד הומינר

הערב (א') התקיים אירוע השקת אתר הסדרת ההתיישבות הצעירה בהשתתפות חברי הכנסת ופעילים. באירוע התחייבו נבחרי הציבור כי בכל ממשלה שתוקם, הם יעמדו על כך שהסדרת ההתיישבות הצעירה תיכלל בקווי היסוד של הממשלה. עוד התחייבו כי הם יפעלו על מנת להשלים את הקמת היישובים, ידאגו לתשתיות בסיסיות: חשמל מים ותקשורת, לקבלת מרכיבי ביטחון חיוניים ולקדם את הליכי הסדרה במהירות.

חברי הכנסת ופעילים שנכחו בהשקה של אתר ההתיישבות הצעירה בגבעת הראל: אורית סטרוק, ניר  אורבך, שמחה רוטמן, משה ארבל, עמיחי שיקלי יום טוב כלפון, אמיתי פורת אביחי בוארון ויצחק וסרלאוף. סטרוק חתמה רק לאחר שהוסיפה את המשפט "ואני דוחה מכל וכל את הדרישה להסדיר במקביל את מאחזי אבו מאזן". אורבך מחה על התוספת כי לא בטוח שזה הנוסח שהוא רוצה, אך לבסוך התרצה וחתם על כתב ההתחייבות.

צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

מספר 9 במחנה הממלכתי, חבר הכנסת מתן כהנא היה אמור להגיע לאתר הסדרת ההתיישבות הצעירה שהושק בגבעת הראל, לאתר אמורים להגיע ח"כים הרואים עצמם שייכים למחנה הלאומי. כהנא לא יגיע בגלל "לו"ז מלא". 

שיקלי לתושבים: אל תפתו שוב אחרי מי שרימה אתכם בעבר

בנאומו של עמיחי שיקלי, שהצטרף לא בשבוע שעבר לליכוד, אמר כי "אני מתחייב לעשות כל מה שביכולתי לצד חבריי ובהם גם מי חשף אותי למה שקורה פה, אביחי בוארון, וליתר חבריי בתנועת הליכוד, שמרגש אותי הזכות להימנות בין חבריה".

עוד הוסיף ואמר כי "אני מאוד גאה להוסיף את המאבק לצד השותפים שלנו במחנה הלאומי בציונות הדתית, אנחנו נוביל הישגים, אני חושב שלתושבים פה יש סיבה להיות אופטימיים, אם הם לא יעשו שטויות ויתפתו שוב ללכת אחרי מי שרימה אותם בעבר".

צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

צפו בדבריו של יום טוב בגבעת הראל: 

חברי הפורום ההתיישבות הצעירה: מי שלא מתחייב לפתרון - שלא יחשיב את עצמו כחלק מהמחנה הלאומי

חברי פורום ההתיישבות הצעירה אמרו כי "החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה מוכנה כבר מעל שנה ואושרה ע״י כלל הגורמים המשפטיים והבטחוניים. מי שלא מתחייב לשים את הפתרון וההסדרה של היישובים הצעירים בכל הסכם קואלציוני  לא יכול להחשיב עצמו כחלק מהמחנה הלאומי והציוני. אנו דורשים ומצפים כל ח״כ ומועמד הוראה עצמו כחלק מהמחנה הזה להגיע לכאן ולהתחייב שיכנס רק לממשלה שתכניס את ההסדרה בהסכמים הקואליציונים".