בחירות 2022

שקד תוקפת: "לא משנה כמה כיפות יהיו - איזנקוט וגנץ הם שמאל"

בעקבות דבריו של הרמטכ"ל לשעבר כי הסכם אוסלו וההתנתקות היו צעדים משמעותיים, תקפה שרת הפנים את מפלגת המחנה הממלכתי: "הם לא יצליחו להסתיר את העובדה שהם שמאל, גם באמירות וגם בפעולות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/22 18:03 כב באלול התשפב

שקד תוקפת: "לא משנה כמה כיפות יהיו - איזנקוט וגנץ הם שמאל"
איילת שקד, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מספר שלוש ברשימת המחנה הממלכתי והרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, ביקר היום (א') בישיבה התיכונית 'נווה שמואל' באפרת ושוחח עם התלמידים וענה על השאלות שעלו במהלך השיחה במהלך דבריו, אמר כי הסכם אוסלו וההתנתקות היו צעדים משמעותיים שצמצמו את הסכסוך הישראלי-פלשתיני. בעקבות דבריו, תקפה שרת הפנים, איילת שקד ואמרה כי האמירות והפעולות של אזינקוט וגנת מראות כי הם נמצאים בצד השמאלי במפה הפוליטית. 

"לא משנה כמה כיפות המחנה הממלכתי יספור בעשירייה הראשונה שלו הם לא יצליחו להסתיר את העובדה שאייזנקוט וגנץ הם שמאל. גם באמירות וגם בפעולות. אני קוראת לאנשי ימין שבטעות חושבים להצביע להם - שובו הביתה לבית היהודי", אמרה שקד.

בציטוטים שפורסמו ב-'ישראל היום' אמר איזנקוט: "היו שלושה אנשים שעשו את הצעדים המשמעותיים ביותר להיפרדות: יצחק רבין ב-94-95 שהעביר לפלשתינים בהסכמי אוסלו 40 אחוז משטח איי ובי, ו-95 אחוז מהאוכלוסייה הפלשתינית חיה היום תחת הרשות הפלשתינית. בנימין נתניהו ב-97-98 בהסכם חברון ואריאל שרון ב-2005 בהתנתקות מרצועת עזה".

מצד אחד להיות אנשים מאמינים ומצד שני לגלות פרגמטיזם

 במהלך השיחה עם התלמידים אמר איזנקוט כי "ההתיישבות היא ערך, כך היה מקום המדינה, על בסיס אינטרסים לאומיים ועל פי חוק. אני בעד חיזוק גושי ההתיישבות. ומצד שני המדינה הטילה על צה"ל להיכנס לנעלי הריבון ולא לאפשר התיישבות בלתי חוקית. לכן, לא משנה באיזו ממשלה, ושלא ימכרו לכם לוקשים, מפנים התיישבות לא חוקית. תחת ממשלת ליכוד, עבודה או כל ממשלה אחרת".

איזנקוט

איזנקוט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לסוגיית הסכם אביתר ואמר כי "היה הסדר ששר הביטחון התחייב עליו. לשמור על המקום, והמקום נשמר, ולבחון מיקום של ישיבה בעתיד באביתר. להבנתי יש מחויבות להסכם הזה".

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו רוצים למנוע מדינה דו לאומית, לצמצם את הסכסוך, לחזק מדינה יהודית ודמוקרטית. תסתכלו על הערים המעורבות. אפשר לדמיין מה יהיה כאן אם נתערבב לגמרי. כדי לשמור על הזהות של מדינת ישראל, היא לא כדי לדאוג למדינה פלשתינית אלא כדי לדאוג לעצמנו. איזו מדינה אנחנו רוצים להיות. אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו. איזו מדינה אנחנו רוצים להיות. אלו שרוצים לפרק את המנהל האזרחי, לפרק את הרשות הפלשתינית, לבטל את חוק ההתנתקות ולחזור לגוש קטיף לדעתי ימיטו על מדינת ישראל אסון. אנחנו צריכים מצד אחד להיות אנשים מאמינים ומצד שני לגלות פרגמטיזם".