איזנקוט בביקור בגוש עציון: "ביטול חוק ההתנתקות - אסון"

בביקור בישיבה התיכונית 'נווה שמואל', התקבל הרמטכ"ל לשעבר במחיאות כפיים ואמר כי צריך להתעסק בסכסוך הישראלי -פלשתיני: "אנחנו רוצים למנוע מדינה דו לאומית, לצמצם את הסכסוך, לחזק מדינה יהודית ודמוקרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/22 17:32 כב באלול התשפב

איזנקוט בביקור בגוש עציון: "ביטול חוק ההתנתקות - אסון"
איזנקוט אמש, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2022: מספר שלוש ברשימת המחנה הממלכתי והרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, ביקר היום (א') בישיבה התיכונית 'נווה שמואל' באפרת ושוחח עם התלמידים וענה על השאלות שעלו במהלך השיחה. בין השאלות שנשאלו היא יחסו כלפי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בציטוטים שפורסמו ב-'ישראל היום' אמר איזנקוט: "ההתיישבות היא ערך, כך היה מקום המדינה, על בסיס אינטרסים לאומיים ועל פי חוק. אני בעד חיזוק גושי ההתיישבות. ומצד שני המדינה הטילה על צה"ל להיכנס לנעלי הריבון ולא לאפשר התיישבות בלתי חוקית. לכן, לא משנה באיזו ממשלה, ושלא ימכרו לכם לוקשים, מפנים התיישבות לא חוקית. תחת ממשלת ליכוד, עבודה או כל ממשלה אחרת".

מצד אחד להיות אנשים מאמינים ומצד שני לגלות פרגמטיזם

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לסוגיית הסכם אביתר ואמר כי "היה הסדר ששר הביטחון התחייב עליו. לשמור על המקום, והמקום נשמר, ולבחון מיקום של ישיבה בעתיד באביתר. להבנתי יש מחויבות להסכם הזה".

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו רוצים למנוע מדינה דו לאומית, לצמצם את הסכסוך, לחזק מדינה יהודית ודמוקרטית. תסתכלו על הערים המעורבות. אפשר לדמיין מה יהיה כאן אם נתערבב לגמרי. כדי לשמור על הזהות של מדינת ישראל, היא לא כדי לדאוג למדינה פלשתינית אלא כדי לדאוג לעצמנו. איזו מדינה אנחנו רוצים להיות. אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו. איזו מדינה אנחנו רוצים להיות. אלו שרוצים לפרק את המנהל האזרחי, לפרק את הרשות הפלשתינית, לבטל את חוק ההתנתקות ולחזור לגוש קטיף לדעתי ימיטו על מדינת ישראל אסון. אנחנו צריכים מצד אחד להיות אנשים מאמינים ומצד שני לגלות פרגמטיזם".

היישוב אביתר

היישוב אביתר צילום: דוברות אביתר

איזנקוט פונה לשמאל: "מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגיה הפלשתינית"

כזכור בשבוע שעבר, קיים איזנקוט במטולה חוג בית ראשון. איזנקוט התייחס למספר נושאים, ובראשם הניסיון שמובילים חברי כנסת מהימין לביטול חוק ההתנתקות, לנושא הפלשתיני ואף תקף את יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר.

במהלך דבריו בחוג הבית, התייחס איזנקוט לנושא הפלשתיני, ואמר: "אני מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגיה הפלשתינית, אפעל לעשות שורה של צעדים מעשיים: ראשית - לסגור את כל הפרצות ולהשלים את הגדר. שנית - להקים בתי חולים ביו"ש לפלשתינים. שלישית - לבנות אזורי תעשייה ביו"ש כדי שהם יוכלו לעבוד ולהתפתח ביו"ש. רביעית - עצמאות אנרגטית", כך צוטט איזנקוט ב"ישראל היום".

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"אלו אנשים שמובילים לאסון"

על מי שרוצים לבטל את חוק ההתנתקות אמר: "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון". במאי 2021 הצביעו חברי מפלגת תקווה חדשה, היום חלק מהמחנה הממלכתי - בעד החוק לביטול ההתנתקות.

"אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע של בן גביר, סמוטריץ' וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".