סערת הבולען | לפיד: "זוכר את הרגע שבו אמרו לי שאחותי נהרגה בתאונת דרכים"

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה והתייחס לבולען שנפער באיילון: "מדינת ישראל לא עשתה מספיק להיאבק בתאונות הדרכים" | בנוגע לניצולי השואה אמר ראש הממלה: "אלפי שורדי שואה שמוגדרים כסיעודיים יקבלו מדי חודש תוספת של 1,200 שקלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/22 11:23 כב באלול התשפב

סערת הבולען | לפיד: "זוכר את הרגע שבו אמרו לי שאחותי נהרגה בתאונת דרכים"
לפיד נזכר באחותו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע סערת הבולען שנפער במחלף השלום בנתיבי איילון, פתח ראש הממשלה יאיר לפיד את ישיבת הממשלה הבוקר (א') והודיעה כי שרת התחבורה מרב מיכאלי תביא הבוקר לממשלה הצעת החלטה שתשדרג ותחזק את המאבק בתאונות הדרכים. "המאבק הזה הוא בנפשנו. אני זוכר את הרגע שבו אני נכנס הביתה ושני ההורים שלי מחכים לי בכניסה, עומדים ובוכים, ואומרים לי שאחותי נהרגה בתאונת דרכים, בגיל 24", נזכר לפיד.


 
"כל תאונה שאתם שומעים עליה בתקשורת, מפרקת משפחה. מה שהופך את זה לעוד יותר נורא הוא שהרבה מאוד מהתאונות האלה אפשר למנוע בעבודה נכונה. מדינת ישראל לא עשתה מספיק להיאבק בתאונות הדרכים. בשנים האחרונות מדינות אחרות הצליחו להוריד בעשרות אחוזים את התאונות הקטלניות כי הן עבדו נכון. עכשיו הממשלה הזו עושה שינוי והולכת לעבוד גם בתחום הזה".

תוספת תקציבית של 200 מיליון שקלים בשנה שישולמו לשורדי שואה בישראל

מחר בלילה יצא לפיד לניו יורק כדי לייצג את ישראל בעצרת האו"ם. "אקיים שם שורה של פגישות מדיניות, בין השאר עם נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן ועם ראשת הממשלה החדשה של בריטניה, ליז טראס.

כמו כן, לפיד אמר כי היום תוגש לממשלה החלטה שממסדת ומתקצבת את קבוצות העבודה של פורום הנגב, אותה הקימה הממשלה השנה יחד עם ארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים. "קבוצות העבודה האלה יוצרות חיבורים כלכליים וביטחוניים שלפני שנים ספורות לא יכולנו אפילו לחלום עליהם. אנחנו עובדים יחד על מיזמים של פוד-טק, מים, אנרגיה, תיירות, אקלים, מעמיקים את הסחר בין המדינות שלנו ומנהלים דיאלוג שמחזק את ביטחון ישראל".

מירב כהן: "תוספת של 1.2 מיליארד לשורדי השואה"

השרה לשוויון חברתי מירב כהן תדווח לממשלה על ההסכם היסטורי שחתמה השבוע בברלין, בין ממשלת ישראל לממשלת גרמניה. במסגרת ההסכם הזה, תהיה תוספת תקציבית של 200 מיליון שקלים בשנה שישולמו לשורדי שואה החיים בישראל. אלפי שורדי שואה שמוגדרים כסיעודיים יקבלו מדי חודש תוספת של 1,200 ש'קלים".
 
לדבריו של ראש הממשלה ההסכם מצטרף למהלכים נוספים שהמשלה הובילה השנה, במסגרתם גויסו ממדינות העולם ומתקציב המדינה למעלה מ-2.6 מיליארד שקלים למען שורדי השואה.

בטרם נכנסה לישיבת הממשלה, אמרה השרה כהן: "יש לי את הזכות לעדכן את ממשלת ישראל על הסכם מאוד חשוב שהגענו אליו עם ממשלת גרמניה ועם ועידת התביעות, שבמסגרתו נביא עוד 200 מיליון שקלים לשורדי השואה הסיעודיים. במונחים שנתיים הבאנו תוספת של 1.2 מיליארד לשורדים, חצי מתקציב המדינה וחלק מהעולם".