ניר אורבך מחליט לא להתמודד בבחירות ופונה לבני הציונות הדתית

חבר הכנסת מימינה מחליט לפרוש מהפוליטיקה ופונה למגזר הסרוג לפעול להקמת ממשלת ימין: "באופן אישי אני מתכוון לעשות כל שביכולתי גם מחוץ לרשימה כדי שהציונות הדתית תצביע להקמת ממשלת ימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 14:17 יט באלול התשפב

ניר אורבך מחליט לא להתמודד בבחירות ופונה לבני הציונות הדתית
אורבך , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

את הכנסת ה-25 יראה ניר אורבך מהבית. חבר הכנסת מימינה הודיע היום כי לא יתמודד בבחירות לכנסת הבאה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי יפעל להקמת ממשלת ימין.

"בני ובנות הציונות הדתית הם שיכריעו האם תקום לאחר הבחירות ממשלת ימין או שנלך לבחירות נוספות", כתב אורבך, והדגיש כי "הגשת הרשימות היום לא מקרבת את גוש הימין ל-61. אני מציע לכל השחקנים להתעורר. באופן אישי אני מתכוון לעשות כל שביכולתי גם מחוץ לרשימה כדי שהציונות הדתית תצביע להקמת ממשלת ימין".

"לא יודע אם אצביע לשקד"

אתמול אמר אורבך באולפן כיפה כי הוא שמח שהשרה איילת שקד חוזרת לבית היהודי. "לצערי היא הלכה עם יועז שזאת הייתה מתכון להתרסקות ואני שמח שהיא חזרה בה והלכה לציונות הדתית, חוזרים לגוש הימין על מלא". 

אורבך אמר כי למעשה "השאלה האמיתית היא איך מגיעים לקבוצה משמעותית של דתיים שאין להם למי להצביע. הליכוד מרתיע אותם וסמוטריץ' קיצוני בשבילם. ואולי איילת יכולה להביא אותם, הם המצביעים שיכריעו את הבחירות".

"החיבור עם הבית היהודי הוא חשוב, אבל צריך לחדד את המסרים שם. סיכוי קלוש ששקד תעבור את אחוז החסימה. אבל גם אם היא לא תרוץ, איך מביאים את אותם אנשי ימין שאין להם למי להצביע. אני לא יודע אם אני אצביע לשקד". 

צפו בניר אורבך באולפן כיפה: