מבצע "צור ישראל" | נתניהו: "קהילת אתיופיה שבה שלב אחר שלב למולדת"

השרה פנינה תמנו-שטה הגיעה עם 316 העולים החדשים, לאחר שקידמה את הבאתם. בשל מגבלות הקורונה, העולים יועברו לבידוד ומשם לשני מרכזי קליטה בצפון הארץ. נתניהו וגנץ נפגשו בטקס, לראשונה מאז שהצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בטרומית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/12/20 09:53 יז בכסלו התשפא

מבצע "צור ישראל" | נתניהו: "קהילת אתיופיה שבה שלב אחר שלב למולדת"
316 עולים יהודים מאתיופיה, היום, צילום: Miriam Alster/Flash90

קבלת פנים בנתב"ג ל-316 העולים הראשונים שהגיעו הבוקר (ה') ארצה מאתיופיה במסגרת מבצע "צור ישראל". טקס קבלת הפנים נערך בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כץ ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. השרה, שיצאה למשלחת מיוחדת לאתיופיה ביום ראשון, השתתפה בהכנות למבצע "צור ישראל", וחזרה היום ארצה יחד עם מאות העולים, בשתי טיסות מיוחדות של הסוכנות היהודית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בטקס קבלת העולים החדשים: "אני לא זוכר שהתרגשתי כל כך למראה ציוני כל כך מזוקק שמבטא את כל התכונות שלנו, שרואים את העולם יורדים מהמטוס עם סלים כמו שאני זוכר בילדותי, יורדים נוגעים בקרקע ארץ ישראל, האמא משתטחת לנשק את האדמה".

נתניהו ורעייתו בטקס קבלת הפנים בנתב"ג

נתניהו ורעייתו בטקס קבלת הפנים בנתב"גצילום: Miriam Alster/Flash90

 

"זו המהות של הסיפור היהודי והציוני ולכן אחינו ואחיותינו אנחנו נרגשים לקבל אתכם כאן. ברוכים הבאים למדינת ישראל. אנחנו מאחלים לכם קליטה מוצלחת ברוח דברי הנביא יחזקאל. ברוכים הבאים לישראל עלו והצליחו".

נתניהו הזכיר גם את הקשר להסכם השלום עם סודן: "במגעים שאני מקיים יחד עם המועצה לביטחון לאומי עם ממשלת סודן, ביקשתי לאפשר לבני המשפחות להגיע לאתרים בסודן, שם נספו יקיריהם ואנחנו מתקדמים במהלכים האלה".

נתניהו הזכיר גם את אברה מנגיסטו הנמצא בשבי ארגון הטרור חמאס. "לא נוותר עד שנחזיר את כל השבויים שלנו הביתה. קהילת אתיופיה שבה שלב אחר שלב למולדת; תהליך הקליטה לא היה קל, אבל אנחנו כל הזמן מפיקים לקחים כדי לשפר את ההשתלבות של יוצאי אתיופיה בישראל".

צילום: Miriam Alster/Flash90

 

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נשא גם הוא דברים בטקס: "אני מתרגש להיות פה כמי שהייתה לו הזכות והכבוד להשתתף במבצע משה, לתפקד במבצע שלמה ולפגוש את פנינה במדבר בחושך ולא לדעת שנזכה לקבל כאן את העולים אחרי עשרות שנים. נחשפתי אז לתעצומות הנפש של אלפי אנשים שהציונות בוערת בעצמותיהם אלפי שנים והובילה אותם לצעוד אלפי קילומטרים לירושלים".

"יחד אנו מממשים את החזון היהודי, קיבוץ גלויות בארץ ישראל. אתם, עולי אתיופיה היקרים שעולים לשעריה של הארץ הזו, נושאים על גביכם מסורת נפלאה של אלפי שנים, וזו חובתה של ישראל לדאוג לכם לבית מסביר פנים. אנחנו חייבים להפיק את הלקחים ולוודא שתהליך הקליטה יהיה טוב יותר מבעבר, בחינוך, בצבא ובתעסוקה אנחנו צריכים ללוות את העולים", אמר גנץ.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שהגיעה עם העולים ארצה, אמרה גם היא בהתרגשות: "יצאתי למסע בן שבוע ימים כדי לנסות לגשר על פער של עשרות שנים של אלפים מיהודי אתיופיה שנשארו מאחור אחרי מבצע שלמה, שמבקשים דבר בסיסי להתאחד עם בני ובנות משפחותיהם. קשה לתאר במילים את הכאב לצד התקווה של אנשים רבים, מבוגרים וצעירים, שראו אותי מגיעה. כנציגה של ממשלת ישראל הבטחתי להם שלא נפנה להם עורף ועכשיו זו יריית הפתיחה". 

צילום: Flash90