"שובר גלים": צה"ל פעל למיפוי בתיהם של המחבלים שהרגו את הקצין בר פלח

כוחות הביטחון פעלו למיפוי בתיהם של המחבלים שהרגו את רב-סרן בר פלח ז"ל ולמעצר מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במקום התפתחו הפרות סדר, ובחילופי האש נהרג מחבל ערבי שיידה בקבוקי תבערה לעבר כוח צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 08:02 יט באלול התשפב

"שובר גלים": צה"ל פעל למיפוי בתיהם של המחבלים שהרגו את הקצין בר פלח
בר פלח ז"ל, צילום: דובר צה"ל

"שובר גלים". הלילה (בין רביעי לחמישי) פעלו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב בכפר דאן ממערב לג'נין, וממנו יצאו שני המחבלים שהיו שביצעו את הירי ממנו נהרג רס"ן בר פלח, סגן מפקד סיירת הנח"ל. הכוחות מיפו את בית המחבלים ועצרו קרוב משפחה של המחבלים. בסך הכל נעצרו הלילה שמונה מבוקשים והם הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים. במהלך הפעילות הלוחמים ירו לעבר חמושים שהשליכו מטענים, בקבוקי תבערה וירו לעברם. זוהו פגיעות. במקביל, לוחמי סיירת נח"ל עצרו שני מבוקשים החשודים בסיוע למחבלים שירו לעבר רס"ן בר פלח ז"ל ואיתרו שני נשקים.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה גם בכפרים א-רם, בית ענון, ויטא. הלוחמים פעלו גם בכפרים ג'בע ורעי שבחטיבה המרחבית מנשה ועצרו חמישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. מבוקש נוסף נעצר בכפר צוריף שבמרחב החטיבה המרחבית עציון.

פעילות הכוחות הלילה: 

גורם ביטחוני בכיר סיפר אתמול כי מהתחקיר הראשוני עולה כי נמנע פיגוע גדול: "האירוע התחיל ב-23:39. תצפיתנית בחטמ"ר מנשה זיהתה שני חשודים אך לא זיהתה שהם נושאי נשק. הכוח בפיקודו של המח"ט וסמג"ד הנח"ל נכנס דרך השטח הפלשתיני כדי לאגף מאחור את החשודים".

עוד הוא אמר: "בשעה 02:15 המחבלים פתחו באש נגד הכוחות כשהם מצוידים בשני רובים אוטומטיים. הקצין שנהרג ירה לעבר המחבלים לפני שהוא נפגע. בסופו של דבר, שני מחבלים חוסלו ונמנע על פי הערכתנו פיגוע שהיה מיועד נגד עמדת צה"ל או סיור שיעבור במקום". הגורם הדגיש: "האירוע גבה מחיר כבד מאוד".

גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על הירי לעבר הלוחמים ופרסמו תיעוד של המחבלים יורים לעבר היישוב הר ברכה. שני המחבלים שביצעו את הירי וחוסלו סמוך למעבר ג'למה, הם האחים אחמד איימן איברהים עבאד, איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים, ואל-רחמן עאבד מהעיירה כפר דאן שליד ג'נין.

המחבל אחמד עאבד, התגייס למנגנוני הביטחון הפלשתיניים לפני קצת יותר משנה. לאחרונה הוא סיים את הכשרתו ותפקד כחייל במודיעין המסכל של מנגנוני הביטחון של הרשות.