המסעדה הירושלמית ויתרה על כשרות 'צהר' מתן כהנא התלהב: "תראו איזה יופי"

אחרי ההחלטה של בעלי מסעדת 'אמא' לעזוב את כשרות צהר לכשרות בד"צ חרדית, השר לשירותי דת מתן כהנא בירך בחשבון הטוויטר שלו וצייץ "שוק חופשי, בקרוב כל בעל מסעדה ישלם רק לכשרות בה הוא מעוניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 14:37 יח באלול התשפב

המסעדה הירושלמית ויתרה על כשרות 'צהר' מתן כהנא התלהב: "תראו איזה יופי"
כהנא, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

מסעדת אמא, הסמוכה לשוק מחנה יהודה, החליטה אתמול (ג') לעזוב את כשרות צהר אחרי פחות משנתיים והיא תעבוד מול כשרות הבד"צ של הרב רובין. השר לשירותי דת לשעבר, מי שיזם את רפורמת הכשרות, חבר הכנסת מתן כהנא בירך על ההחלטה של בעלי המסעדה וציין כי בקרוב כל מסעדה תוכל לעשות מהלך זה במסגרת רפורמת הכשרות

"תראו איזה יופי. שוק חופשי. בעל המסעדה, מסיבותיו שלו, החליט לעבור לכשרות אחרת"

בחשבון הטוויטר שלו כתב השר לשעבר "תראו איזה יופי. שוק חופשי. בעל המסעדה, מסיבותיו שלו, החליט לעבור לכשרות אחרת. וכך עשה. בקרוב ממש, הרבנות הראשית גם תחליט מי רשאי לתת כשרות וגם תפקח ביעילות על כל גופי הכשרות המורשים (וגם בעל המסעדה ישלם רק לכשרות בה הוא מעוניין)", אמר כהנא.

"אין לנו דבר נגד הרבנות"

כזכור, בתחילת שנת 2021 הודיעו ב'אמא' על עזיבת כשרות הרבנות. בעלי המסעדה אמר אז: "דבר ראשון, חשוב לי מאוד שידעו שאין לנו דבר נגד הרבנות, אנחנו לא באים להילחם ואנחנו לא רוצים לעשות מזה עניין. אנחנו מעריכים ומכבדים את המוסד ועבדנו אתו בשיתוף פעולה מצוין לאורך השנים".

צילום: Sophie Gordon/Flash90

"בחרנו לעבור לצהר מסיבה טכנית בלבד", הוא הסביר, "אנחנו פשוט רוצים לעבוד עם ספקי ירקות אחרים, כאלו שאנחנו בוחרים. עם תעודת הכשרות של הרבנות זה לא התאפשר לנו". כעת, כאמור, החליטה המסעדה לעבוד מול הכשרות המהודרת של הרב רובין.

בין החברות המשתמשות בשרותי ההשגחה של הבד"צ נמנות יקבי כרמל, יפאורה-תבורי, שטראוס גרופ, מחלבות גד, ועוד. הכשרות נחשבת למהודרת ומקובלת בכל המגזרים הדתיים והחרדיים.