המסעדה המיתולוגית בירושלים החליטה לעזוב את כשרות צהר

מסעדת אמא הסמוכה לשוק מחנה יהודה בירושלים שעברה לפני פחות משנתיים לכשרות צהר החליטה לעזוב ותעבוד מול כשרות הבד"צ של הרב רובין

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/22 15:52 יז באלול התשפב

המסעדה המיתולוגית בירושלים החליטה לעזוב את כשרות צהר
סירים במסעדת אמא, צילום: Sophie Gordon/Flash90

המסעדה הירושלמית עוזבת את כשרות צהר. ירושלים היא אחד המעוזים הגדולים של כשרות צהר, ונמצאות בה עשרות מסעדות שבחרו דווקא בה ולא בכשרות הרבנות, אלא שהיום (ג') נודע כי אחת מהן החליטה לעזוב את צהר. מסעדת אמא, הסמוכה לשוק מחנה יהודה, החליטה לעזוב את כשרות צהר אחרי פחות משנתיים.

"אין לנו דבר נגד הרבנות"

כזכור, בתחילת שנת 2021 הודיעו ב'אמא' על עזיבת כשרות הרבנות. בעלי המסעדה אמר אז: "דבר ראשון, חשוב לי מאוד שידעו שאין לנו דבר נגד הרבנות, אנחנו לא באים להילחם ואנחנו לא רוצים לעשות מזה עניין. אנחנו מעריכים ומכבדים את המוסד ועבדנו אתו בשיתוף פעולה מצוין לאורך השנים".

הרב פוירשטיין בהשקת מערך הכשרות של צהר

הרב פוירשטיין בהשקת מערך הכשרות של צהר | צילום: פלאש 90

"בחרנו לעבור לצהר מסיבה טכנית בלבד", הוא הסביר, "אנחנו פשוט רוצים לעבוד עם ספקי ירקות אחרים, כאלו שאנחנו בוחרים. עם תעודת הכשרות של הרבנות זה לא התאפשר לנו". כעת, כאמור, החליטה המסעדה לעבוד מול הכשרות המהודרת של הרב רובין.

בין החברות המשתמשות בשרותי ההשגחה של הבד"צ נמנות יקבי כרמל, יפאורה-תבורי, שטראוס גרופ, מחלבות גד, ועוד. הכשרות נחשבת למהודרת ומקובלת בכל המגזרים הדתיים והחרדיים.