"להפסיק עם הפרקטיקות ההזויות האלו": במערכת הפוליטית זועמים

אחרי הפיגוע הבוקר בו נהרג קצין צה"ל, במערכת הפוליטית זועמים על הרואות הפתיחה באש. בן גביר תקף: "זה לא יהודי", דני דנון: "הגיעה השעה לחשוב מחדש". מפקד האוגדה: אחד המחבלים, היה בעברו איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 11:12 יח באלול התשפב

"להפסיק עם הפרקטיקות ההזויות האלו": במערכת הפוליטית זועמים
בר פלח, צילום: דובר צה"ל

אחרי ההיתקלות הבוקר (ד') סמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, בין לוחמי צה"ל ומחבלים פלשתינים בהנהרג קצין צה"ל רב סרן בר פלח ז"ל בן 30 מנתניה. עם העדכונים על האירוע החלו לזרום דיווחים על מה שקרה בשטח ואיתם הביקורות.

על פי הדיווחים שעוררו את זעמם של הפוליטיקאים, החיילים בכוח העריכו כי הדמויות החשודות אינן חמושות וחששו שמדובר מהגרי העבודה, ולכן לא ירו באוויר, נמנעו מירי חי לעברם ובחרו לאגף את אותם במורה לבצע עליהם נוהל מעצר חשוד.

בן גביר: "הגיע הזמן להפסיק עם הפרקטיקות ההזויות האלו"

במערכת הפוליטית מגיבים הבוקר לאירועים, ומאשימים את הוראות הפתיחה באש של צה"ל, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו תקף חבר הכנסת איתמר בן גביר: "שולחים חיילים לזחול עד אליהם כדי לבדוק אם יש להם נשק. זה לא יהודי, לא מוסרי, והגיע הזמן להפסיק עם הפרקטיקות ההזויות האלו. אסור לסכן חיילי צה"ל".

רב סרן בר פלח ז"ל

רב סרן בר פלח ז"ל צילום: דובר צה"ל

גם שגריר ישראל באו"ם לשעבר, חבר הכנסת והשר לשעבר דני דנון, תקף: "לוחמי צה"ל האמיצים מנעו פיגוע קשה אך במחיר כבד מאוד. ליבנו עם משפחתו של קצין צה״ל שנפל בקרב אשר קיבלה הבוקר את הבשורה קורעת הלב. הגיעה השעה לחשוב מחדש על כללי הפתיחה באש, ושימוש בכטב״מים קטלניים לחיסול חוליות טרור ללא סיכון כוחותינו."

סטרוק: "הנשק של הרשות הפלסטינים מופנה כלפינו"

אחד המחבלים בפיגוע הוא אחמד איימן איברהים עאבד, איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים. עאבד פעל בשורות המודיעין הצבאי הפלסטיני. לדברי המקור, הוא התגייס למנגנונים לפני תקופה קצרה יחסית.

חברת הכנסת אורית סטרוק תקפה: "הנשק של הרשות הפלסטינים מופנה כלפינו!" והוסיפה בציוץ בטוויטר: "איש מנגנוני הבטחון הפלסטינים הוא המחבל שירה הלילה, עם נשק תקני, לעבר כוחותינו, בפיגוע בו נהרג קצין צה"ל"

אבי בלוט במקום האירוע

אבי בלוט במקום האירוע צילום: דובר צה"ל

תא"ל אבי בלוט: "אחד המחבלים איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים"

מוקדם יותר היום (ד') מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי "אחד המחבלים איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים. חולייה של שני מחבלים מאזור ג׳נין חמושים בנשקים אוטומטיים. היו בדרך להניח מארב לסיור צהל על הגדר. משבח עירנות התצפיתנית וגבורת לוחמי סיירת הנחל. בהיתקלות נעזר צהל ברחפן. לא היה שימוש במל"ט תוקף".