בחירות 2022

הבית היהודי: משה סעדה החליט לא להתמודד בבחירות הקרובות

סגן ראש מח"ש לשעבר החליט לא להיכנס לחיים הפוליטיים בשלב הזה | סעדה זכור כמי שהתראיין מעל כל במה ותקף את התנהלותם של בכירים במערכת ובראשם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 09:53 יח באלול התשפב

הבית היהודי: משה סעדה החליט לא להתמודד בבחירות הקרובות
משה סעדה, צילום: יוסי זליגר

שרת הפנים, איילת שקד חזרה למפלגה הראשונה בעברה הפוליטי, הבית היהודי, וחתמה על הסכם ריצה משותפת עם  יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל. בין השמות החמים שעלו שיצטרפו לרשימה הוא סגן מח"ש לשעבר, משה סעדה. הבוקר (ד') נודע כי סגן מח"ש לשעבר החליט שלא להיכנס לחיים הפוליטיים בשלב הזה. 

בנוסף, קב ההודעה על נפילתו של קצין צה״ל הלילה במהלך פעילות מבצעית, הודיעו ההבית היהודי כי היא לא תקיים את אירוע ההשקה והצגת הרשימה שהיה אמור להתקיים הערב והוא יידחה למועד אחר.

"כותרת צעקנית ומאכזבת"

סעדה זכור כמי שהתראיין מעל כל במה ותקף את התנהלותם של בכירים במערכת ובראשם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך. שבוע לאחר הריאיון עם עמית סגל בחדשות 12, התראיין המפכ"ל לשעבר וקרא לסעדה שקרן וטען כי "לא איימתי בפירוק מח"ש". 

רוני אלשיך בכנס, היום

רוני אלשיך בכנס, היום צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על דבריו של אלשיך הגיב סעדה וכתב פוסט נגד טענותיו. "כותרת צעקנית ומאכזבת בעיתון ישראל היום מריאיון שנתן רוני אלשיך לנטעאל בנדל טוענת 'לא איימתי בפירוק מח"ש. סעדה שקרן'. ובכן, להלן הנתונים", פתח סעדה. הוא מצטט דו"ח של אורי כרמל בפרשת אום אל חיראן ומוכיח כי אכן אלשיך איים בפירוק מח"ש.

"רק במבט לאחור מבעד למרחק הזמן והמקום, הלך והשתקף לנגד עיני מה שנחזה בדיעבד להיות מהלך סדור ושיטתי שתכליתו, כך מסתמן, הייתה לכרסם במעמדה של מח"ש כ'שומר הסף' המופקד על חקירות משטרה, ולהבאיש את ריחה בעיני הבכירים העומדים בראש המערכת",  מצטט סעדה מהדו"ח של אורי כרמל. 

מפכ"ל המשטרה שצריך היה לשמוח ולהודות על שמירת החוק

סגן מח"ש לשעבר טען כי בזמן כהונתו פעל כנגד שוטרים מואשמים ותהה מדוע מפכ"ל המשטרה, שאמון על שמירת החוק, אינו שמח על מהלכיו. "כסגן ראש מח"ש, וכמנהלה בפועל, הבאתי בתוך שנים ספורות להאשמתם בפלילים ולפיטוריהם של קציני משטרה בכירים, ביניהם כמה ניצבים, שסרחו בפרשיות עבירות מין ואחרות".

סעדה המשיך: "מפכ"ל המשטרה - שצריך היה לשמוח ולהודות על שמירת החוק והניקיון בצמרת ארגונו - בחר במקום זאת לעשות ככל אשר ביכולתו כדי להחליש את המחלקה ולסרסה ולמנוע ממנה לחקור ולהגיש כתבי אישום נגד שוטרים שפשעו".

סעדה סיים את דבריו בשאלות כלפי מערכת המשפט. "מדוע היועמ"ש לשעבר מנדלבליט שתק ועדיין שותק? מדוע שי ניצן, שהגדיר במסרון את התנהלות המפכ"ל בעניין זה כ'שערורייתית', מצא לנכון לאחר מכן לתת לו גיבוי מלא? מי משקר? מי שתק? מי גיבה ומדוע? לי התשובה ברורה וחד ערכית", סיים סגן מח"ש לשעבר.