"ספין אלקטורלי, החלטה צינית": אביגדור ליברמן במתקפה נגד יאיר לפיד

ראש הממשלה הגיע לסיכום עם המתמחים, מכתבי ההתפטרות נמשכו, אבל שר האוצר לא מרוצה: "אם אותם מתמחים יקבלו אופציה לעבוד ברמת גן או תל אביב - אף אחד לא ייסע לצפת או לנהריה; זה הרס של הרפואה הציבורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/22 17:05 יז באלול התשפב

"ספין אלקטורלי, החלטה צינית": אביגדור ליברמן במתקפה נגד יאיר לפיד
ליברמן ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי ההוראה של לפיד להיערך לקיצור התורנויות ל-16 שעות באופן מיידי, שר האוצר תוקף את הסיכומים. בכנס באילת אמר ליברמן כי מדובר בספין אלקטורלי לפני הבחירות, וכי אף מתמחה לא יגיע לעבוד בפריפריה: "בתי החולים החזקים במרכז יתארגנו ראשונים, חלק גדול מהבוחרים של מרצ ויש עתיד מתל אביב והם החליטו החלטה צינית על חשבון הציבור".

ליברמן: "אין שם עניין תקציבי"

כזכור, אמש (ב') לפיד סיכם עם שרת הכלכלה ושר הבריאות על תחילת ההיערכות וקידום הקצאת המשאבים הנדרשים לנושא. בתום פגישה עם מנכ"לית משרד ראש הממשלה, נעמה שולץ ושיחה טלפונית עם ראש הממשלה מברלין, הסכימה ד"ר ריי ביטון למשוך את מכתבי ההתפטרות ולחזור לעבודה סדירה.

מחאת המתמחים, ארכיון

מחאת המתמחים, ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"צריך להיות ברור", תקף ליברמן, "אין שם עניין תקציבי, אנחנו התחייבנו ל-66 מיליון שקלים והכסף מוכן וזמין. האירוע התחיל מכך שקופת חולים כללית עתרה לבג"ץ והם העבירו לבית דין לעבודה ותוך כדי דיון היועצת המשפטית לממשלה החליטה שיישום המתווה יהיה מ-1 לספטמבר 2023. ביקשתי לבדוק אם הפלונטר המשפטי נפתר ונאמר לי שאין שום שינוי".

כולנו רוצים רפואה טובה

"כולנו דואגים למתמחים וכולנו רוצים רפואה טובה אבל חייבים לציית להוראות החוק, וכל עוד היועצת המשפטית לא תגיד שניתן להתחיל מיד", המשיך ליברמן. "כל השאר זה ספין אלקטורלי. במתווה שסיכמנו עם אורנה ברביבאי דיברנו על 10 בתי חולים בפריפריה כי שם יש באמת מחסור חמור, וכדי להפוך את המקום ליותר אטרקטיבי ולמשוך מתמחים הם יתחילו שם משמרת מצומצמת. אם אותם מתמחים יקבלו אופציה לעבוד ברמת גן או תל אביב - אף אחד לא ייסע לצפת או לנהריה".

"זה הרס של הרפואה הציבורית. גם מרצ ויש עתיד, חלק גדול מהבוחרים שלהם נמצאים בתל אביב והם החליטו החלטה צינית על חשבון הציבור. זה סיבוב אלקטורלי. אנחנו נתנהל באופן אחראי ולא תהיה כלכלת בחירות, צריך לדאוג לדורות הבאים", סיים ליברמן.

ליברמן

ליברמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90