שחקן העבר פנה לאיגוד הבין לאומי: הדיחו את הקבוצה מהשומרון מהליגה הלאומית

קבוצת אליצור שומרון עושה חיל בשנים האחרונות ואף עלתה לליגה הלאומית, ושחקן עבר עתר לפיב"א בדרישה להדיח את הקבוצה מאיגוד הכדורסל הישראלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/22 16:15 יז באלול התשפב

שחקן העבר פנה לאיגוד הבין לאומי: הדיחו את הקבוצה מהשומרון מהליגה הלאומית
אליצור שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

בשנים האחרונות חווה הכדורסל בשומרון התפתחות משמעותית בין היתר בזכות קבוצת 'אליצור שומרון'. אך לצד ההצלחה של הקבוצה והעפלתה לליגה הלאומית, גורמים בשמאל הקיצוני מנסים לפגוע בקבוצה. בימים האחרונים פנה כדורסלן העבר אור גורן לפיב"א, הפדרציה הבין לאומית של הכדורסל, וטען כי איגוד הכדורסל מפר את החוקים והתקנות של התאחדות הכדורסל הלאומית.

לטענתו, איגוד הכדורסל מאפשר לקבוצת הכדורסל אליצור שומרון ומכבי מעלה אדומים לשחק בליגה הלאומית בניגוד לתקנות. כמו כן הוא טוען, כי בשטח שבו פעילים המועדונים קיימת התאחדות אחרת, התאחדות הכדורסל של פלסטין, ועל כן הם צריכים לשחק במסגרת זאת.

פניה דומה גם לאיגוד הישראלי

פנייתו של גורן מגיעה לאחר שהגיש פנייה דומה ליו"ר איגוד הכדורסל בישראל, עמירם הלוי, אולם פנייתו לא נענתה. לטענתו של גורן, שני מועדוני הספורט נמצאים מחוץ לגבול הבין לאומי המוכר של ישראל, אך עם זאת הם משתתפים באופן פעיל ומלא במפעלי האיגוד הישראלי.

בשנה הבאה בליגה הלאומית. צילום: shutterstock

במועצת שומרון מגיבים: "נפרח בתרבות והספורט"

במועצה אזורית שומרון שתחתיה פועלת קבוצת הכדורסל מגיבים לעתירה: "בחודשים האחרונים אנחנו שומעים את קולם של אנשי השמאל הקיצוני, גם בתחום הקולנוע וגם בתחום הכדורסל. השמאל הקיצוני ההזוי, לא מסוגל לראות את ההתפתחות המהירה של השומרון. ושל כל יו"ש".

הוא הוסיף: "שוב ניסיון כמעט מצחיק למנוע את הזכות של חצי מיליון אזרחים במדינת ישראל להתחרות במועדוני הכדורסל. את אותם קולות שמענו רק לפני שבועיים יוצאים כנגד קרן קולנוע שומרון. הרשו לי להרגיע אתכם. השומרון ימשיך לפעול ולפרוח בכל התחומים גם בתרבות ובספורט והשמאל יכול להמשיך לנופף בידיו". 

העפלה היסטורית לליגה הלאומית

נזכיר כי קבוצת הכדורסל אליצור שומרון העפילה בסוף העונה הקודמת לליגה הלאומית זאת לאחר לאחר שניצחה 1:2 את הפועל בני כפר סבא בסדרת הגמר של הליגה הארצית. בימים אלו נערכים בקבוצה לקראת העונה הקרבה עם גיוסם של שחקנים חדשים, מהארץ ולראשונה גם שחקנים זרים.