צעקו 'מתנחלים' ויידו אבנים: שני ערבים הורשעו לאחר שתקפו יהודים סמוך לכותל

בית המשפט הרשיע שני צעירים ערבים לאחר שיידו אבנים וריססו בגז פלפל שלושה יהודים שהיו בדרכם להתפלל בכותל המערבי עם תחילת מבצע שומר החומות: "התקיפה מעידה ברורות על קיומו של מניע גזעני למעשיהם ועל ביצוע שמטרתו לעורר פחד ובהלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 17:23 טז באלול התשפב

צעקו 'מתנחלים' ויידו אבנים: שני ערבים הורשעו לאחר שתקפו יהודים סמוך לכותל
אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך חודש מאי 2021, עם תחילת מבצע 'שומר החומות', הותקפו שלושה צעירים יהודים בידי פורעים ערבים סמוך לכותל המערבי. האירוע הסתיים רק לאחר ששוטר שהגיע למקום ירה בנשקו באוויר והפורעים נמלטו. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ב') שני צעירים ערבים לאחר שיידו אבנים וריססו בגז פלפל שלושה מתלוננים שהיו בדרכם להתפלל בכותל.

בכתב האישום צויין כי "במהלך חודש מאי 2021, נסעו שלושה צעירים בעלי חזות דתית יהודית להתפלל בכותל המערבי. כשהגיעו סמוך לצומת רוקפלר, נאלצו לעמוד בפקק אז צעירים ערבים החלו לצעוק לעברם 'מתנחלים', יידו לעברם אבנים ובעטו ברכב, אחת האבנים ניפצה את השמשה האחורית של הרכב".

האירוע פגע בתחושת הביטחון של הציבור ובשלטון החוק

עוד נכתב כי "בשלב מסוים נחבל אחד המתלוננים בראשו ואיבד שליטה ברכב. אחד מהמורשעים, שבאותה עת היה אמור לשהות במעצר בית, יידה אבנים לעבר המתלוננים והמורשע השני ריסס גז פלפל לעברם. שוטר שהגיע למקום ירה בנשקו באוויר והפורעים התרחקו. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלוננים חבלות רבות. מספר ימים לאחר מכן השמיד אחד המורשעים את הנעליים האדומות שנעל בעת האירוע על מנת להעלים ראיות".

בגזר הדין נכתב כי "תקיפתם של הנאשמים, שהופנתה כלפי בני אדם שחזותם מלמדת על השתייכותם הדתית והלאומית, מעידה ברורות על קיומו של מניע גזעני למעשיהם ועל ביצוע שמטרתו לעורר פחד ובהלה. מדובר באירוע שהתרחש לאור יום שזורע פחד בלב הציבור מלהיקלע לאזורים מסוימים בירושלים, פוגע בתחושת הביטחון של הציבור ובשלטון החוק".