בבית היהודי מאשרים את האיחוד עם שקד: "הקמת רשימה משותפת"

חגית משה, יוסי ברודני ומנכ"ל המפלגה מכנסים הערב את מוסדות המפלגה ומביאים לאישורם את ההסכם המתגבש אל מול איילת שקד בדבר הקמת רשימה משותפת של הבית היהודי יחד עם מפלגתה של השרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/22 21:53 טו באלול התשפב

בבית היהודי מאשרים את האיחוד עם שקד: "הקמת רשימה משותפת"
שקד בקדנציה הראשונה בבית היהודי, צילום: Miriam Alster/Flash90

בעקבות פירוק הרוח הציונית, יו"ר הבית היהודי חגית משה, יו"ר רשימת הבית היהודי יוסי ברודני ומנכ"ל המפלגה יגאל דנינו מכנסים הערב (א') את מוסדות המפלגה ובכללם נשיאות המפלגה וחברי המזכירות ומביאים לאישורם את ההסכם המתגבש אל מול שרת הפנים איילת שקד בדבר הקמת רשימה משותפת של הבית היהודי יחד עם מפלגתה של השרה.

כאמור, על רקע פירוק השותפות בין שקד והנדל מוקדם יותר, הואצו המגעים בין איילת שקד והבית היהודי ונראה שיש הסכמות בין המפלגות. מחר בבוקר צפויה הצהרה של שקד וברודני עם הכרזה רשמית על ריצה משותפת בבחירות. המפלגה המאוחדת צפויה לרוץ תחת השם 'הבית היהודי' והפתק ב' בקלפי. מוקדם יותר, בסקר שערך מכון דירקט פולס ופורסם בערוץ 14, מפלגה בראשות איילת שקד יחד עם הבית היהודי לא עברה את אחוז החסימה. 

פגישת שקד - אורבך

ברקע הסיכומים בין שקד והבית היהודי, אנחנו מפרסמים הערב על פגישה שנערכה בין איילת שקד וניר אורבך. בפגישה אורבך העביר מסר לשקד שאם היא לא תיתן מענה לאנשי ציוניות דתית שאין להם בית פוליטי -  אלה ילכו ויצביעו לליכוד.

ניר אורבך

ניר אורבך צילום: יונתן סינדל פלאש 90

 כבר בשעות הבוקר, לאחר הודעת הפירוק של הרוח הציונית, אמרו בבית היהודי: "מפלגת המפד"ל הבית היהודי מברכת את שרת הפנים איילת שקד על הודעתה וקוראת לה לעמוד בראש רשימה משותפת. רשימה זו תהיה הבית של כל הימין הממלכתי של ישראל ושל מאות אלפי בנות ובני המגזר הדתי לאומי. רק באיחוד כוחות יהיה לציבור הרחב בית פוליטי, ימני, ציוני ומשמעותי. כוחנו באחדותנו".

איילת שקד מול המצלמות: "אני חוזרת הביתה"