כולל פסוק מספר משלי: נשיא המדינה חתם בספר התנחומים לאליזבת'

יצחק ומיכל הרצוג חתמו בספר התנחומים לזכרה של המלכה אליזבת' השנייה בבית השגריר הבריטי בישראל: "ימי מלכותה היו רבי חשיבות והיסטוריים. היא הייתה סמל של יציבות ומגדלור של מוסר בשירות נתיניה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/22 22:11 יד באלול התשפב

כולל פסוק מספר משלי: נשיא המדינה חתם בספר התנחומים לאליזבת'
הרצוג חותם, צילום: קובי גדעון/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל חתמו הערב (שבת) בספר התנחומים לזכרה של המלכה אליזבת' השנייה, בבית השגריר הבריטי בישראל ניל וויגן. הרצוג הביע את תנחומיו על מותה ובירך את צ'ארלס, המלך החדש.

סמל של יציבות ומגדלור של מוסר

הרצוג חתם בספר התנחומים וכתב: "בשם מדינת ישראל ועם בישראל, אני מביע את תנחומיי העמוקים על פטירתה של המלכה אליזבת' השנייה, אשר ימי מלכותה היו רבי חשיבות והיסטוריים. היא הייתה סמל של יציבות ומגדלור של מוסר בשירות נתיניה".

הרצוג חותם

הרצוג חותם צילום: חיים צח, לע"מ

הוא והסיף ברכה לצ'ארלס וכתב: "ה' יברך את המלך צ'ארלס השלישי ומי ייתן וימלוך בשלום. 'המלך במשפט יעמיד ארץ' (משלי כט, ד)".

"היא עשתה היסטוריה והיא חייה את ההיסטוריה"

לאחר מכן אמר הנשיא: "בשם העם בישראל ומדינת ישראל, אני מביע תנחומיי מעומק ליבי לעם בבריטניה, לעמי חבר העמים, ולכל נתיניה של המלכה אליזבת השנייה. מלכותה הייתה מלכות היסטורית, משפיעה מאוד, מוסרית ומרשימה מאוד".

הוא הוסיף: "היא עשתה היסטוריה והיא חייה את ההיסטוריה, וללא ספק הייתה המלכה בה״א הידיעה. ללא ספק העולם יחסר אותה ואנחנו מאחלים ברכת הצלחה למלך צ'ארלס השלישי, שימלוך בשלום, בשמחה ובהצלחה, כנאמר במקורותינו: 'מלך במשפט יעמיד ארץ'".