צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה: "החיים שלי ישתנו"

אחרי מותה של המלכה אליזבת' השנייה, בנה צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה החדש | "היכן שאתם לא גרים בממלכה וברחבי העולם, ולא משנה מה האמונות שלכם, אני אשרת אתכם בנאמנות, כבוד ואהבה כפי שעשיתי כל חיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/22 22:00 יד באלול התשפב

צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה: "החיים שלי ישתנו"
צ'ארלס השלישי. המלך החדש, צילום: shutterstock

עידן חדש: צ'ארלס השלישי הוכרז היום (שבת) באופן רשמי כמלך בריטניה בטקס היסטורי בארמון סנט ג'יימס, אחרי מותה של המלכה אליזבת' ביום חמישי. צ'ארלס קיבל את כס המלכות כשהוא בן 73, והוא נשא הצהרה רשמית לאומה.

צ'ארלס על אימו: "דוגמה לאהבה ולשירות חסר אנוכיות"

במהלך נאומו בטקס ההכרזה אמר צ'ארלס על אימו אליזבת: "אמי נתנה דוגמה לאהבה ולשירות חסר אנוכיות. לא היה כמותה באורך תקופת שלטונה ובמסירותה לתפקידה. בעודנו מתאבלים עליה, אנו מודים על החיים לצידה. אני מודע לחובות ולאחריות הכבדה שעברו עכשיו לידי".

המלכה אליזבת

המלכה אליזבת' עם הרב הלורד יונתן זקס זצ"ל | צילום: באדיבות לשכת הלורד הרב יונתן זקס זצ״ל

"אשאף ללכת בעקבות הדוגמה מעוררת ההשראה שנתתי בשמירה על השלטון החוקתי ובחיפוש את השלום, ההרמוניה והשגשוג של מחוזות וטריטוריות חבר העמים ברחבי העולם. אני יודע שאהיה מוגן על ידי חיבתם ונאמנותם של העמים שנקראתי להיות ריבונם. אקדיש את מה שנותר מחיי לתפקידי החדש", הוסיף.

"מתחייב לעמוד על המחויבות שלי בתפקיד"

הוא נשא אמש (שישי) דברים בטלוויזיה הממלכתית ואמר: "אמי האהובה הייתה מקור השראה לי ולכל המשפחה, ואנחנו חבים לה את החוב העמוק ביותר שכל משפחה חבה לאמה - על האהבה ההבנה והדוגמה שנתנה. המלכה אליזבת חייתה חיים ראויים וישנו אבל כבד עליה עם לכתה. את ההבטחה שלה, של שירות העם לאורך כל החיים, אני מחדש בפניכם היום".

"אני מתחייב לעמוד על המחויבות שלי בתפקיד והיכן שאתם לא גרים בממלכה וברחבי העולם, ולא משנה מה האמונות שלכם, אני אשרת אתכם בנאמנות, כבוד ואהבה כפי שעשיתי כל חיי. החיים שלי ישתנו לאחר שאני לוקח את התפקיד. אני יודע שהעבודה החשובה שעשיתי עד עכשיו תמשיך להתבצע על ידי אחרים".