בחירות 2022

"אופרטוניסט וקרנף", "השתבש לך הזיכרון": קרב ציוצים בין יואב קיש לשרן השכל

ויכוח חריף התפתח ברשת החברתית בעקבות דברי הביקורת של יואב קיש על חברי המחנה הממלכתי: "העיקר הכסא, אין עקרונות ואין אידיאלוגיה" | יו"ר תקווה חדשה חשפה כי הוא הציע בעבר להקים מפלגה חדשה: "דווקא זכור לי הערב בו הצעת לנו שנפרוש מהליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/22 08:44 יג באלול התשפב

"אופרטוניסט וקרנף", "השתבש לך הזיכרון": קרב ציוצים בין יואב קיש לשרן השכל
שרן השכל וגדעון סער, צילום: פלאש 90

היחסים הטעונים בין חברי מפלגת הליכוד וחברי מפלגת תקווה החדשה עולים מדרגה. בין חבר הכנסת מהליכוד, יואב קיש, לחברת הכנסת שרן השכל התפתח עימות חריף, לאחר שהעביר ביקורת על חברי מפלגתה במחנה הממלכתי. בתגובה, האשימה השכל את את חבר הכנסת מהליכוד כי בערב הבחירות השלישיות הציע לה ולגדעון סער, לפרוש מהליכוד ולהקים מפלגה חדשה.

העימות החריף החל במתקפה של קיש נגד חברי הכנסת מהמחנה הממלכתי, שלטענתו העוברים ממפלגה למפלגה רק בשביל לשמור על הכיסא. "מיכל שיר מהליכוד - ליש עתיד. מתן כהנא מימינה - למחנה השמאל. גדעון סער, אלקין מהליכוד - למחנה השמאל. העיקר הכסא אין עקרונות ואין אידיאלוגיה. אופורטיוניסטים", אמר חבר הכנסת מהליכוד.

סגן שר הבריאות יואב קיש

סגן שר הבריאות יואב קיש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קנו אותך בזול בתפקיד סגן שר הבריאות

בתגובה לטענתו, הזכירה יו"ר וועדת חינוך מה קיש הציע לה ולגדעון סער בערב הבחירות השלישיות. "יואב, לי דווקא זכור הערב בו הצעת לנו, מבוהל, בפגישה מרובעת - מיד אחרי הפריימריז על ראשות הליכוד ולפני הבחירות השלישיות (!) - שנפרוש מהליכוד ונקים מפלגה חדשה. אצלי בכפר סבא, זוכר? קצת לפני שקנו אותך (בזול) בתפקיד סגן שר הבריאות. אופורטוניסט וקרנף", טענה השכל.

צילום: קובי וולף, אלעד מלכה

הסיפור שלך לא היה ולא נברא

קיש לא נשאר חייב והגיב לטענתה של השכל: "שרן, הפוזיציה שיבשה לך את הזכרון. לא מפתיע. מי שמסוגל לקרוא לעצמו ימין ולהכתיר את השמאל והאחים המוסלמים, או שהוא שקרן, או שהוא מבולבל - תחליטי ולעניין עצמו - מעולם לא אמרתי או הצעתי שאעזוב את הליכוד. הסיפור שלך לא היה ולא נברא. בניגוד אליך אני 30 שנה בליכוד ומעולם לא חשבתי לעזוב".

בשלב זה, שר המשפטים, גדעון סער נכנס לתמונה ואמר: "יואב, מה שכתבה שרן היה מדוייק. ואפילו עשה עימך חסד". קיש, השיב לו ואמר: "גדעון, שנינו יודעים שאחרי ההפסד שלך לנתניהו דיברת איתי על עזיבת הליכוד ונפנפתי אותך מכל המדרגות. מאז מידרת אותי מתהליך עזיבת הליכוד, ידעת שאני לעולם לא אעזוב. מה שלא ידעתי אז שהשנאה שלך לנתניהו תעביר אותך על דעתך ותעזוב את המחנה הלאומי לממשלת האחים המוסלמים. עצוב".