השוטרים שסיכלו את הפיגוע נפגשו עם לפיד: "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא אתם"

ראש הממשלה נפגש עם שני שוטרי יס"מ תל אביב שזיהו את החשוד שתכנן לבצע פיגוע משולב במרכז, "מדינת ישראל כולה מודה לכם". בחקירתו אמר המחבל, תושב שכם, כי חיפש אחר מקום הומה אדם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/09/22 22:27 יב באלול התשפב

השוטרים שסיכלו את הפיגוע נפגשו עם לפיד: "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא אתם"
צילום: אלעד גוטמן

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש הערב עם רס"ר מוהאבאו מנגיסטו ורס"ב שריף חסון, שני השוטרים מיס"מ תל אביב שעצרו את המחבל אחר הצהריים ביפו ומנעו פיגוע טרור בלב המדינה. השוטרים קיבלו מראש הממשלה תעודות הערכה על פעילותם. "מדינת ישראל כולה מודה לכם על גבורתכם. הצלתם חיי אדם רבים. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא הייתם באזור", אמר לפיד. 

לפיד נפגש עם השוטרים שזיהו את המחבל

לפיד נפגש עם השוטרים שזיהו את המחבל צילום: אלעד גוטמן

עוד הוסיף, "בזכות פעילות משטרת ישראל וכוחות הביטחון, אזרחי ישראל יכולים לישון בבטחה. אני גאה בכם. בפגישה השתתפו גם מפקד יס"מ תל אביב, סגן-ניצב יאיר חנונה, ומפקד המחוז, תת-ניצב פילו דוד סגן. 

תושב שכם אותר עם קלצ'ניקוב ושני מטעני צינור

מוקדם יותר היום, לוחמי יס"מ של משטרת מחוז ת"א זיהו גבר שהעלה את חשדם באזור כיכר השעון ביפו. בבדיקה של לוחמי היס"מ את החשוד נמצא כי הוא שוהה בלתי חוקי בישראל וכי הוא מחזיק בתיק שברשותו רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור. החשוד נעצר מיד ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה. החשוד, בן 19 תושב שכם, הודה לאחר מכן בחקירתו: "התכוונתי לבצע פיגוע בתל אביב". מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי שהגיע לזירה סיפר כי המפגע חיפש אחר מקום הומה אדם על מנת לבצע טבח המוני.