עלייה באירועי הטרור | גנץ: "נאיץ את בניית מכשול התפר"

שוטרים זיהו מחבל תושב שכם שתכנן לבצע פיגוע המוני במרכז, שר הביטחון "נמשיך ונגביר את הפעילות הממוקדת מול הטרור באיו"ש ובכל מקום – בצירים, בתפר, ובעומק השטח ככל שיידרש"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/09/22 19:50 יב באלול התשפב

עלייה באירועי הטרור | גנץ: "נאיץ את בניית מכשול התפר"
זירת האירוע ביפו, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גל הטרור שגבה את חייהם של עשרות בני אדם לפני מספר חודשים שכך, זאת במסגרת מבצע "שובר גלים", אולם לאחרונה חלה עלייה במספר הדיווחים על פיגועים וניסיונות לאירועי טרור והיום (ה') אף סוכל ניסיון פיגוע במרכז. כזכור, בחודש שעבר נורו שמונה בני אדם בפיגוע ירי ליד הכותל המערבי בירושלים, ורק בתחילת השבוע נפצעו ארבעה חיילים בפיגוע ירי לעבר אוטובוס בבקעה. 

שר הביטחון, בני גנץ התייחס הערב במהלך טקס קצינים ונגדים מצטיינים למצב הביטחוני באיו"ש והודה לשוטרים שממנו את הפיגוע הגדול בתל אביב, "רק בשבוע האחרון נמנעו מספר ניסיונות לפגע באזרחי ישראל מגזרת יהודה ושומרון. נמשיך ונגביר את הפעילות הממוקדת מול הטרור באיו"ש ובכל מקום – בצירים, בתפר, ובעומק השטח ככל שיידרש". 

המחבל הודה: "תכננתי לבצע פיגוע בתל אביב"

עוד הוסיף, "אנחנו נפרוס כוחות ואמצעים נוספים, נחזק את שיתוף הפעולה בין ארגוני הביטחון, נאיץ את בניית מכשול התפר. המסר שלנו לאויבנו ולעולם פשוט : בכל מקום שבו יהיה טרור שלא יטופל - אנחנו נטפל בו".

מוקדם יותר היום, לוחמי יס"מ של משטרת מחוז ת"א זיהו גבר שהעלה את חשדם באזור כיכר השעון ביפו. בבדיקה של לוחמי היס"מ את החשוד נמצא כי הוא שוהה בלתי חוקי בישראל וכי הוא מחזיק בתיק שברשותו רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור. החשוד נעצר מיד ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה. החשוד, בן 19 תושב שכם, הודה לאחר מכן בחקירתו: "התכוונתי לבצע פיגוע בתל אביב". מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי שהגיע לזירה סיפר כי המפגע חיפש אחר מקום הומה אדם על מנת לבצע טבח המוני.