בחירות 2022

סמוטריץ' וכהנא התקוטטו בטוויטר: "אתה מטיל כתם בל ימחה על המגזר"

אחרי הסערה שנוצרה בעקבות דבריו של הרמטכ"ל לשעבר, תוקף סמוטריץ' את מתן כהנא ואומר כי בקרוב אף נשמע ממנו כמה חשוב לוותר למען השלום, כהנא הגיב בחזרה "אתה מטיל כתם בל ימחה על המגזר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 11:37 יב באלול התשפב

סמוטריץ' וכהנא התקוטטו בטוויטר: "אתה מטיל כתם בל ימחה על המגזר"
צילום: חדשות כיפה

החבר החדש ברשימת המחנה הממלכתי לכנסת ה-25, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט , קיים אמש (ד') במטולה חוג בית ראשון.  בו התייחס למספר נושאים על סדר היום, כאשר הסוגייה הפלשתינית גם זכתה להתייחסות בחוג הבית בו השתתף אייזנקוט, "אני מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגיה הפלשתינית, אפעל לעשות שורה של צעדים מעשיים: ראשית - לסגור את כל הפרצות ולהשלים את הגדר. שנית - להקים בתי חולים ביו"ש לפלשתינים. שלישית - לבנות אזורי תעשייה ביו"ש כדי שהם יוכלו לעבוד ולהתפתח ביו"ש. רביעית - עצמאות אנרגטית".

גדי אייזנקוט

גדי אייזנקוט צילום: חדשות כיפה

האזינו להקלטה של אייזנקוט:

האנשים שמבקשים לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון

בהמשך התבטא אייזנקוט נגד חסידי ארץ ישראל השלמה ואמר  "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון" איזנקוט הרחיב ואמר "אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע שלבן גביר, סמוטריץ וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל",  כך צוטט אייזנקוט ב"ישראל היום".

מתן כהנא מקבל את פרס אביר איכות השלטון לשנת 2021

מתן כהנא מקבל את פרס אביר איכות השלטון לשנת 2021 צילום: Tomer Neuberg/Flash90     

סמוטריץ': בקרוב נשמע מכהנא על הצורך בוויתורים כואבים למען השלום

מי שמיהר להגיב על דבריו של אייזנקוט ושלח עקיצה בעיקר לחבר הכנסת מתן כהנא הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ',  שצייץ בחשבון הטוויטר שלו " וגם את זה צריך לזכור: מתן כהנא שוריין ברשימתו של גנץ על ידי איזנקוט. בקרוב בטח נשמע ממנו על הצורך ב"ויתורים כואבים למען השלום" ועל זה ש"שלום עושים עם אויבים", ועל הצורך לשלב את המשותפת בממשלה כדי לקדם דו קיום עם ערביי ישראל. ככה זה כשאין ערכים אלא רק כיסא."

צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

כהנא לסמוטריץ': "בשביל הערכים שלי התפטרתי מהממשלה. אתה נדבקת לכיסא גם כשהיה פינוי בחומש"

כהנא, הגיב לסמוטריץ' על הציוץ ואמר " סמוטריץ', בשביל הערכים שלי התפטרתי מהממשלה. אתה נדבקת לכיסא גם כשהיה פינוי בחומש. לשמוע הטפות מחסיד של מי שקרא לרוצח ערפאת ידיד, מסר את חברון, תמך בהתנתקות, ודוגל במדינה פלסטינית, זה אפילו קצת מצחיק. אתה מטיל כתם בל ימחה על הציונות הדתית ותפקידה ההיסטורי.

צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

חבר הכנסת אופיר סופר חתם את הדיון בציוץ משלו וכתב "אמינות זה לא הצד החזק שלך מתן".