בחירות 2022

איזנקוט פונה לשמאל: "מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגיה הפלשתינית"

הרמטכ"ל לשעבר שהצטרף לאחרונה למחנה הממלכתי תקף במפגש עם תושבי מטולה את התומכים בביטול חוק ההתנתקות: "אלו אנשים שלא מבינים, הם יובילו למדינה דו לאומית" | על הנושא הפלשתיני: "אפעל לבניית בתי חולים לפלשתינים ביו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 08:09 יב באלול התשפב

איזנקוט פונה לשמאל: "מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגיה הפלשתינית"
איזנקוט אמש, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מספר שלוש ברשימת המחנה הממלכתי לכנסת ה-25, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, קיים אמש (ד') במטולה חוג בית ראשון. איזנקוט התייחס למספר נושאים, ובראשם הניסיון שמובילים חברי כנסת מהימין לביטול חוק ההתנתקות, לנושא הפלשתיני ואף תקף את יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר.

במהלך דבריו בחוג הבית, התייחס איזנקוט לנושא הפלשתיני, ואמר: "אני מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגיה הפלשתינית, אפעל לעשות שורה של צעדים מעשיים: ראשית - לסגור את כל הפרצות ולהשלים את הגדר. שנית - להקים בתי חולים ביו"ש לפלשתינים. שלישית - לבנות אזורי תעשייה ביו"ש כדי שהם יוכלו לעבוד ולהתפתח ביו"ש. רביעית - עצמאות אנרגטית", כך צוטט איזנקוט ב"ישראל היום".

"אלו אנשים שמובילים לאסון"

על מי שרוצים לבטלאת חוק ההתנתקות אמר: "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון". במאי 2021 הצביעו חברי מפלגת תקווה חדשה, היום חלק מהמחנה הממלכתי - בעד החוק לביטול ההתנתקות.

"אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע של בן גביר, סמוטריץ' וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

"פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים"

איזנקוט סרב להתייחס לשאלת פינוי יישובים ותקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שבתקופתו חומש פונתה מספר פעמים. לצד זאת, איזנקוט אמר כי פינוי חומש "במצע של המחנה הממלכתי כתוב אכיפת החוק בכל שטחי ישראל ויהודה ושומרון. ההתנחלות בחומש היא לא חוקית, יש חוק התנתקות. אני תחת ממשלת נתניהו כרמטכ"ל פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים", כך טען הרמטכ"ל לשעבר.

חברי כנסת בצפון השומרון

חברי כנסת בצפון השומרון | צילום: רועי חדי

לשאלה על המחלוקת בין השרים בני גנץ לגדעון סער על פינוי חומש, איפה הוא ממוקם, השיב איזנקוט:
"זה לא דבר שצריך לעמוד לפתחם של פוליטיקאים. אירוע כזה צריך להיגמר אצל מפקד החטיבה שמפנה אותם בבוקר. זה שזה הפך לאירוע פוליטי זה מצביע על חלק מהמציאות הבלתי הגיונית שנקלענו אליה. חומש פונתה עשרות פעמים בתקופת נתניהו לכן זה לא היה צריך להיות נושא בכלל. ראיתי בני גנץ החזיר תשובה לבג"ץ: שחומש תפונה".

"החבר'ה האלה שכוחם ביכולת רטורית בלשבת באולפנים ולצחקק"

במהלך המפגש דיבר מספר שלוש במחנה הממלכתי על איתמר בן גביר: "מה שמעלה את בן גביר זה ערעור הביטחון אחרי שומר החומות. הצעירים, גם כשהם חכמים מאוד, הם מחפשים תשובות של שחור ולבן והבחירה היא בין אנשי מעשה שעשו עשרות שנים לביטחון מדינת ישראל לבין החבר'ה האלה שכוחם ביכולת רטורית בלשבת באולפנים ולצחקק ולהפעיל את היכולת שלהם ברשתות החברתיות ולגרום לצעירים להצביע - אני רואה בזה פגם".

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אייזנקוט נחשף כשמאל על מלא"

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה לאייזנקוט נגד אהדת הצעירים: "אייזנקוט, שהפקיר את אלאור אזריה שחיסל מחבל, מסלף כעת את המציאות וכמו יתר חבריו בשמאל הקיצוני, משתלח במי שנאבק למען חיילי צה"ל, השוטרים ותושבי המדינה".

בעוצמה יהודית הוסיפו גם בעניין התבטאויותיו שנחשפו כנגד ההתיישבות ביו"ש: "אייזנקוט נחשף כשמאל על מלא. בעיניו ההתיישבות ביו"ש היא אסון, הוא מאמין בהקמת מדינה פלשתינית, ומתגאה בפינוי חומש עשרות פעמים. היכן הבושה של "עלי התאנה הסרוגים" שנמצאים איתו ועם גנץ באותה מפלגה?".

בתגובתו הראשונה של ראש מועצה אזורית גוש עציון כיו"ר מועצת יש"ע הנבחר, לדברי איזנקוט, אמר שלמה נאמן: "ההתיישבות היא הגשמת החזון הציוני. עצוב שרמטכ"ל לשעבר ובכיר במפלגה שמתיימרת להוביל את המחנה הממלכתי בישראל, מכנה את ההתיישבות בארץ מולדת במונח אסון. הציונות התחילה מהתיישבות והיא תמשיך בהתיישבות. האמירות הללו לא מרתיעות אותנו, נמשיך לפתח וליישב את יהודה, שומרון, בקעת הירדן וכל חבלי הארץ שלנו". 

מהמחנה הממלכתי נמסר: "משוגעים רדו מהגג - לא נחזור לרצועת עזה! אף אחד לא יטיף מוסר למחנה הממלכתי על תרומתו לביטחון ישראל, לביטחון האזרחים ועל תמיכתו בהתיישבות שמבוצעת לפי חוק, בוודאי לא גורמים קיצוניים ומסיתים, שפועלים בניגוד לחוק תוך פגיעה במפעל ההתיישבות עצמו. רא״ל במיל. איזנקוט לא דיבר על פינוי ישובים באיו״ש אלא נגד חזרת ישראל לרצועת עזה, נושא שנמצא בלב הקונצנזוס, ומי שרוצה לחזור לעזה יוביל את מדינת ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית. רק בני גנץ יכול להוביל לממשלה יציבה ורחבה שתפעל גם בתחום המדיני והביטחוני למען ביטחון האזרחים".