חבר הכנסת עלי סלאלחה ממרצ: לא פוסל תמיכה בחוק עונש מוות למחבלים

חבר הכנסת עלי סלאלחה אמר כי אם החוק יעבור לכנסת, הוא יתמוך בו במידה ויתברר כי הוא מסייע לביטחון המדינה: "אם זה מועיל חברה, מועיל למדינה ומועיל לביטחון - נעשה את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 16:24 יא באלול התשפב

חבר הכנסת עלי סלאלחה ממרצ: לא פוסל תמיכה בחוק עונש מוות למחבלים
עלי סלאלחה, צילום: Gili Yaari/Flash90

חבר הכנסת ממרצ יצביע בעד חוק עונש מוות למחבלים? אחרי שביוני האחרון דחתה הכנסת  בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן שקראו להשית עונש מוות על מחבלים כאשר 52 הצביעו נגד ו-33 בעד והחוק נפל. כאשר מפלגות השמאל התנגדו לחוק והצביעו נגדו.

עלי סלאלחה: לא פוסל תמיכה בחוק עונש מוות למחבלים

בראיון שהעניק חבר הכנסת עלי סלאלחה מסיעת מרצ ליאיר קראוס ב-"רדיו קול רגע" אמר חבר הכנסת,  כי הוא לא פוסל אפשרות לתמוך בחוק עונש מוות במחבלים במידה והוא יסייע לביטחון המדינה. 

"יש הליך בתוך הכנסת ואם היא תצליח - בסדר גמור. אם יביאו את זה לכנסת, נדון בו, הרי המשפט הזה בלבד לא מספיק. צריך להיכנס לתוך השורות ולעשות דין מעמיק. ברגע שאתה רואה שזה מועיל לחברה, מועיל למדינה, מועיל לביטחון - אתה יודע מה? נעשה את זה", אמר סלאלחה. 

בן גביר: "עונש מוות למחבלים זה צו המוסר, ההיגיון והשעה"

כזכור, בחודש מאי האחרון, קידם חבר הכנסת איתמר בן גביר את הצעת החוק שיזם עם חברת הכנסת מאי גולן, להטיל עונש מוות למחבלים. הצעת החוק נדחתה בוועדת שרים לענייני חקיקה בממשלה ותעלה השבוע ביום רביעי להצבעה בכנסת. בן גביר הודיע כי יעלה את החוק להצבעה במליאת הכנסת למרות החלטת ועדת שרים לחקיקה לדחות את הדיון בהצעת החוק בשישה חודשים מאחר ולטענתו "מדובר בצו המוסר, ההיגיון והשעה".

על פי הצעת החוק מחבל שרצח אזרח ישראלי דינו גזר דין מוות. כלומר, מוות באמצעות כיסא חשמלי וכך כל אדם שגורם למותו של אזרח ישראלי ממניע גזעני, תוך רצון לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו - דינו עונש מוות. בנוסף, החוק מבקש לקבוע כי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מחבל שקיבל עונש מוות, במטרה למנוע אפשרות לכלול מחבלים שנידונו למוות בעסקת שחרורי מחבלים.

מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו

בהצעת החוק מוצע לקבוע שהגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – דינו מיתה.  

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים. המשותף לכל אירוע הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו. מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי 'הכל כלול'. לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש".