כמעט מכות בין טיבי לבן גביר: חוק עונש מוות למחבלים נדחה

המליאה לא אישרה את הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת מאי גולן ואיתמר בן גביר. ההצבעה השמית הופסקה שוב ושוב עקב חילופי צעקות מול חברי הרשימה המשותפת | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/22 22:55 ב בסיון התשפב

כמעט מכות בין טיבי לבן גביר: חוק עונש מוות למחבלים נדחה
צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דחתה הערב (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - חוק עונש מוות למחבלים), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן. 52 הצביעו נגד ו-33 בעד.  במהלך ההצבעה השמית החלו חילופי דברים בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ואחמד טיבי שהוצאו מהמליאה. לדברי בן גביר, חברי הכנסת טיבי ואוסאמה סעדי ניסו לתקוף אותו.  

בהצעת החוק מוצע לקבוע שהגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – דינו מיתה.  

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים. המשותף לכל אירוע הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו. מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי 'הכל כלול'. לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן