עו"ד שהורשע בניסיון לשידול לרצח: הותר לפרסום שמו של עד המדינה נגד גל הירש

עו"ד גור פינקלשטיין שהורשע בין היתר בקשירת קשר לרצח עד מדינה וניסיון לשידול לרצח של עדי תביעה, הוא עד המדינה בפרשת "דיפנסיב שילד" שבה נאשם תא"ל (במיל') גל הירש

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 07:39 יא באלול התשפב

עו"ד שהורשע בניסיון לשידול לרצח: הותר לפרסום שמו של עד המדינה נגד גל הירש
גור פינקלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשלושה שבועות בית משפט השלום בתל אביב קיבל את בקשת גל הירש והתיר לפרסם את זהות עד המדינה נגדו. לצד ההחלטה, בית המשפט עיכב את ביצועה עד ל-6 בספטמבר ולקיום דיון בערעור הפרקליטות. אמש (ג') לאחר חצות הותר לפרסום שמו של עד המדינה: גור פינקלשטיין אשר שימש כעורך דינם של גל הירש ושל נאשמים נוספים בפרשה, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני, וייצג אותם בפעילות בגיאורגיה. 

פינקלשטיין הורשע, בין היתר, בקשירת קשר לרצח עד מדינה וניסיון לשידול לרצח של עדי תביעה. "אני מעדיף שייראה שהוא לקח יותר מדי סמים... שלא ילך לנו לבית חולים ויצא חזרה, אתה מבין... אני רוצה להיפטר ממנו זה הכול... בוא נפתור את זה קודם, אחרי זה נעשה אחד-אחד", כך הוקלט פינקלשטיין.

כמו כן, פינקלשטיין הורשע בבית המשפט המחוזי גם בכך שביקש לפגוע בבן זוגה של גרושתו, אך הוא זוכה מחמת הספק.

גל הירש

גל הירש | צילום: Yonatan Sindel/Flash 90

"עדי מדינה מעצם טיבם לעולם הם חלק מהמעגל העברייני"

בנימוק הפרקליטות בעניין החלטתה לגייס את פינקלשטיין כעד מדינה, נכתב: "עדי מדינה מעצם טיבם לעולם הם חלק מהמעגל העברייני, ממילא בית המשפט יהיה חשוף למעשיו, וליבת התמריץ לחתימת הסכם עד המדינה עמו הייתה יכולתו לספק ראיות חפציות מזמן אמת".

הפרקליטות דחתה את הטענות "כי גיוסו של עד המדינה היה 'פסול ובניגוד לכללים' וככל שהן יעלו, הן יידונו במסגרת ההליך".

מטעמו של גל הירש נמסר: "ניסיון המדינה למנוע לאורך זמן רב את פרסום שמו של עד המדינה, במטרה להסתיר מהציבור את המחדל שנעשה ולהימנע ממבוכה קשה, נדחה בהחלטה חריפה ומנומקת של בית המשפט". עוד נכתב: "החלטת בית המשפט לחשוף לאור השמש את שמו ופרטיו של עד המדינה המפוקפק שגויס בתיק זה, תורמת במישרין להגברת אמון ציבור בתקינות הליכי המשפט".