נתניהו מתייצב לצד גל הירש וממליץ: "צפו בתחקיר המטלטל"

בערוץ 13 התפרסם אמש התחקיר הקשה והכואב על חייו של גל הירש, על 7 השנים מאז הסכים לקבל את תפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. הירש התלבט אם לעמוד בראשות רפא"ל או המשטרה, וקיבל החלטה שעלתה לו בשנים של חקירות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/05/22 10:56 ב באייר התשפב

נתניהו מתייצב לצד גל הירש וממליץ: "צפו בתחקיר המטלטל"
גל הירש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש (ב') עלה בערוץ 13 תחקיר כואב מאוד על חייו של תא"ל במילואים גל הירש. אשת התקשורת אילה חסון ליוותה את הירש בעודו מנהל שני קרבות - אחד על שמו הטוב ואחד נוסף על הקרב הרפואי על חייו, על המאבק במחלת הסרטן שפקדה אותו. 

התחקיר עוסק בשבע השנים האחרונות, מאז החליט השר לביטחון פנים לשעבר גלעד ארדן, למנות את הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, לאחר שיוחנן דנינו סיים את תפקידו. הירש, מועמד חיצוני, קיבל הצעה לעמוד בראש ארגון שסבל מתדמית בעיתית ומשבעה ניצבים שנאלצו לפרוש או להיות מופרשים בשל נסיבות מביכות ביותר. ארדן סבר בשעתו: "היה ברור לכולם שהמשטרה חייבת ניקוי אורוות כללי, לי היה ברור שחייב להיות מישהו מבחוץ. שלא חייב לאף אחד מבפנים שום דבר". 

מספר שעות קודם להצעתו של ארדן, שר הביטחון דאז בוגי יעלון והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, הציעו לו להירש להיות המנכ"ל של "רפאל - מערכות לחימה מתקדמות בע"מ", חברה ממשלתית ישראלית ליצור אמצעי לחימה מגוונים. הירש הערכי התלבט בין שני התפקידים הרמים, והחליט: רוצה את המפכ"לות. החלטה שעלתה לו בשנים של חקירות משטרה וחשדות כבדים שנגמרו ללא ראיות, ובלא כלום.

הצצה לתחקיר: "החליטו להוריד אותו"

נתניהו: "משפחתי ואני מכירים מקרוב את הכאב שחוו גל ומשפחתו"

נתניהו המליץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "צפו בתחקיר המטלטל על תפירת התיקים נגד גל הירש. משפחתי ואני מכירים מקרוב את הכאב שחוו גל ומשפחתו. אותם אנשים שתפרו אותו מנסים לתפור אותי. רפואה שלמה גל. עם ישראל איתך".

הפרקליטות: "הטענות לרדיפתו של הירש הן חסרות שחר"

פרקליטות המדינה, ומי שעמד בראשה באותה תקופה, שי ניצן, ספגו ביקורת נוקבת על התנהלותם בפרשות שנקשרו בשמו של הירש ופגעו בו אישית, משפחתית ומקצועית. הבוקר, התקבלה תגובתם: "הטענות לרדיפתו של הירש או רצון לסכל את מינויו למפכ"ל הן חסרות שחר ואין להן כל ביסוס, מה גם שהחקירה הפלילית נפתחה לאחר שהוסרה מועמדותו של הירש לתפקיד המפכ"ל".

"כאמור, החקירה בפרשת פעילות חברת דיפנסיב שילד בגיאורגיה כללה מיומה הראשון חשדות לביצוע עבירות מס, בהן הואשמו הירש ושותפיו, כמו גם חשדות למתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון, שבעניינן לא גובשו ראיות עוד בשלב החקירה".

"היועץ המשפטי לממשלה ומי מטעמו פעלו באופן שקול ואחראי ובדקו מידע שהגיע לפתחם כפי שהתחייב מהם לפעול. ההליך המשפטי בעניינו של הירש מתנהל בימים אלה בבית המשפט, וכל הטענות יתבררו במסגרתו".