זהבה גלאון קוראת: "צריך למנות מפכ"ל ערבי"

יושבת ראש רשימת מרצ קורא למנות מפכ"ל ערבי וטוענת: "תארו לעצמכם שהיינו רואים כאלה מקרי רצח ביישובים יהודיים, היינו עוברים על זה לסדר היום? היינו מעלים על טיל מדינה שלמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 21:47 י באלול התשפב

זהבה גלאון קוראת: "צריך למנות מפכ"ל ערבי"
גלאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל האלימות הגואה בחברה הערבית, יושבת ראש מרצ בהצעה: למנות מפכ"ל ערבי. את הדברים אמרה בראיון לרדיו ynet. גלאון אמרה כי כרגע אין לה מועמד ערבי לתפקיד המפכ"ל, אך "ברור שהמפכ"ל הנוכחי קובי שבתאי לא יישאר, גם בגלל ועדת מירון. חוץ מזה, לדעתי הוא לא צריך להשאיר בכל מקרה - הוא מונה על ידי אמיר אוחנה, וכולם יודעים שזה מינוי פוליטי".

זה לא גימיק

כשנשאלה אם מינוי מפכ"ל ערבי לא מהווה גימיק, גלאון אמרה: "ערביי ישראל הם 20% מהמדינה, זה בוודאי לא גימיק. תארו לעצמכם שהיינו רואים כאלה מקרי רצח ביישובים יהודיים, היינו עוברים על זה לסדר היום? הינו עוברים על מספר כזה בשקט? היינו מעלים על טיל מדינה שלמה".

גלאון הסבירה את עצמה, ואמרה כי "אני חושבת שאנחנו צריכים לשנות את התפיסה ולהעמיד לרשותם של ערביי ישראל את גופי האכיפה, לתת להם את ההרגשה שאנחנו בעדם. אני מבינה שקשה לאזרחים הערבים לקבל באהבה משטרה שהתייחסה אליהם עד לפני שנתיים כאויבים. יש עכשיו שינוי, אבל זה עדיין לא מספיק". היא ציינה כי לא מספיק למנות רק מפכ"ל ערבי, אלא גם צריך "לגייס מפקדי מחוז ערבים וכמות גדולה של שוטרים ערבים".

אמש: רצח כפול בלוד וחטיפת פצוע מאמבולנס

כזכור, אמש (ב') אישה בת 34 ובתה בת ה-14 נורו למוות ברחוב הרב קוק בעיר לוד. בת נוספת נפצעה באורח בינוני והיא פונתה לבית החולים אסף הרופא. זמן קצר לאחר אירוע הירי בלוד, התקבל דיווח על פצוע ירי שנחטף מאמבולנס בטייבה.