יאיר גולן נגד הגדוד החרדי: "צריך לפרק לאלתר את נצח יהודה"

שגרירות ארצות הברית בישראל התבקשה להכין דו"ח פנימי על פעילות הגדוד החרדי ביהודה ושומרון, וסגן השרה ממרצ והאלוף במילואים תקף: "אין מקום בצה"ל ליחידות סקטוריאליות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 20:26 י באלול התשפב

יאיר גולן נגד הגדוד החרדי: "צריך לפרק לאלתר את נצח יהודה"
יאיר גולן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד החוץ האמריקאי ביק שלאחרונה משגרירות ארצות הברית בישראל להכין דו"ח פנימי על פעילות גדוד נצח יהודה. כזכור, נצח יהודה הוא הגדוד החרדי בצה"ל והוא שייך לחטיבת כפיר. בשנים האחרונות הגדוד עלה לכותרות בשל תקריות שונות עם לוחמיו. כך מדווח בהארץ.

בתגובה לדיווח כתב יאיר גולן: "צריך לפרק לאלתר את גדוד נצח יהודה. אין מקום בצה"ל ליחידות סקטוריאליות".

הנורה האדומה של האמריקנים

לפי הדיווח, התקרית המשמעותית שגרמה לממשל האמריקני לדרוש את הדו"ח הוא מותו של עמר אסעד, פלשתיני בן 80 בעל אזרחות אמריקנית.  כזכור, בליל ה-12 בינואר נערכה בכפר ג'לג'ליא פעילות מבצעית של הגדודלסיכול פעילות טרור ולאיתור אמצעי לחימה. במסגרת הפעילות עצר כוח צה"ל כלי רכב לבידוק, ובאחד מכלי הרכב נהג עמאר אסעד שלא נשא עימו תעודה מזהה וסירב לבדיקה.

על מנת לאפשר את המשך פעילות הכוחות הונחה רצועת בד על פיו למשך זמן קצר ונאזקו ידיו. אסעד הובל למבנה סמוך, לשם הובאו שלושה פלשתינים נוספים שעוכבו. בתום הפעילות שחררו אותם הלוחמים ואסעד שוחרר מהאזיקה.

"עזיבת הכוחות את הזירה והותרתו של אסעד במקום מבלי לוודא את מצבו, מעידה על קהות חושים ומנוגדת לערכי צה"ל ובמרכזם החובה לשמור על כבודו של כל אדם באשר הוא אדם", אמר אז הרמטכ"ל אביב כוכבי.